آفتاب

انتقاد حقوق بشری‌ها از تصمیم آمریکا برای کمک‌های نظامی به مصر

انتقاد حقوق بشری‌ها از تصمیم آمریکا برای کمک‌های نظامی به مصر

دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای از تصمیم واشنگتن برای از سرگیری کمک‌های نظامی به مصر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تصمیم واشنگتن برای از سرگیری کمک‌های نظامی به مصر اعلام کرد: کارنامه دولت مصر در زمینه حقوق بشر و آزادی‌ها، با شروط تعیین شده از سوی واشنگتن برای از سرگیری کمک‌های نظامی مناسبت ندارد.

در این بیانیه از جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا خواسته شده تا کارنامه حقوق بشری مصر را بررسی کند. دیده‌بان حقوق بشر در این بیانیه تاکید کرد: واشنگتن در خصوص اولویت‌هایش در مصر آرای متناقضی دارد. بهتر است جان کری پیش از دیدار با نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر مواضع خود را در قبال مجازات‌های وحشیانه‌ای که مقامات مصری علیه تظاهرکنندگان اعمال می‌کنند، ‌روشن کند.

واشنگتن روز سه‌شنبه اعلام کرد که 10 آپاچی را به مصر تحویل می‌دهد و مایل است که روابط استراتژیک خود با قاهره را حفظ کند، بدون اینکه از این مساله اطمینان حاصل کند که مصر به سمت دموکراسی یا احترام به حقوق شهروندانش پیش می‌رود یا خیر.

این در حالی است که خود واشنگتن پیشتر پنج شرط را برای از سرگیری کمک‌های نظام به مصر تعین کرده بود که عبارتند از آزادی مخالفان سیاسی، لغو قانون تظاهرات، اجازه دادن به گروه اخوان‌المسلمین برای مشارکت در حیات سیاسی مصر و لغو تروریست خواندن این گروه.

نبیل فهمی روز چهارشنبه با هدف گفت‌وگو با مسئولان آمریکایی و همچنین بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، قاهره را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

انتهای پیام

کد N243897

وبگردی