آفتاب

انتشار فیلم مجلس سعدآباد نه تنها غیراخلاقی بلکه غیر قانونی است

انتشار فیلم مجلس سعدآباد نه تنها غیراخلاقی بلکه غیر قانونی است

هنوز ماجرای فیلم دوربین مخفی منتشره توسط آقای احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی فراموش نشده است که خبر از انتشار فیلمی از یک جلسه زنانه بگوش می رسد.

اینکه این روزها فیلمهای خصوصی دیگران به دلیل سهل انگاری امنیتی در فضای مجازی منتشر می شود چیز خیلی عجیبی نیست ، یا فیلم را از او سرقت کردند یا صاحبش بی محابا فایل تصویری آنرا در وب منتشر کرده است.

اما در فقره اخیر موضوع به همین سادگی نیست. گروهی تلاش بر انتشار و فاش نمودن محتوای جلسه شادمانی بانوان را دارند. مجلسی که بنا بر سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و به میزبانی همسر رییس جمهور برگزار شده بود.

ناگفته پیداست که در یک مجلس زنانه ، بانوان می توانند کم حجاب باشند ، می توانند بد حجاب باشند ، می توانند بی حجاب باشند.

به این جمله خانم فاطمه آلیا نمایند مردم تهران در مجلس بنگرید: "نکته‌ای دیگر خبری است که از برخی از کارکنان تشریفات ریاست جمهوری مطرح می‌شود که ماشین‌ها و آژانس‌هایی که در مقابل کاخ بودند افرادی را جا به جا می‌کردند که به عنوان مانکن شوی لباس در آنجا حاضر بودند."

جای شکرش باقیست که این خانم نماینده محترم معتقدست برای شوی لباس زنان باید از مانکن(بانوان) استفاده شود ونه از مرد!

و یقینا رقص و پایکوبی  دخترکان در یک جلسه ویژه بانوان که عاری از وجود مردانست ، نه تنها مجرمانه نیست بلکه نشانه از آنست که متولیانش آنرا به زیورحسن "دوری از نامحرم" آراسته اند.

همچنین در ادامه گفته اند: "اما برگزاری مراسم بزرگداشت مقام زن و ولادت حضرت زهرا (س) در کاخ سعدآباد باعث ناراحتی مردم شده است چرا که بحث کاخ و کاخ‌نشینی بعد از پیروزی انقلاب به یک ضد ارزش تبدیل شده است و مردم کاخ‌ها را تنها به عنوان یک موزه نگه داشتند."

همگان واقفند که کاخ سعدآباد دارای قابلیت و فضای مناسب برای برگزاری آیین های استقبال و بدرقه است. جایی است که بتوان از سایر بانوان مسوولان کشور پذیرایی کرد و بدون ریالی هزینه کرد جهت اجاره تالار یا هزینه سالن و غیره ، از اسراف جلوگیری کنند.

اما چرا این نماینده و یا آقای حسینیان ، دیگر نماینده مردم تهران در مجلس ، برگزاری مجلس شادی حضرت زهرا (س) چنین وانمود می کنند که کار غیر شرع و اخلاق صورت گرفته و تلاش بر افشا وانتشار فیلم این مجلس خاص را دارند؟

اینک بد نیست با به یک ماده قانونی در مجرمانه تلقی شدن رفتار ضبط کنندگان  مخفی به قصد انتشار و منتشرکنندگان و تهدیدکنندگان به انتشار این فیلم ، توجه کنیم:

قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیر مجاز می‌نمایند مصوب 24/11/1372

ماده 5- مرتکبان جرائم زیر به دو تا پنج سال حبس و ده سال محرومیت از حقوق اجتماعی و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم می‌شوند:

الف ...

ب....

ج- تهیه مخفیانه فیلم یا عکس از مراسم خانوادگی و اختصاصی دیگران و تکثیر و توزیع آن.

والسلام

مصطفی ترک همدانی

وکیل دادگستری

 

کد N243090

وبگردی