آفتاب

وزیر خارجه لتونی:‌ خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود

وزیر خارجه لتونی:‌ خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود

وزیر خارجه لتونی گفت: درباره ثبات و امنیت در منطقه می‌توانیم با ایران همکاری خوبی داشته باشیم و تماس‌هایی در سطوح عالی بین دو کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر خارجه لتونی که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات کشورمان به تهران سفر کرده است پس از دیدارش با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست مطبوعاتی مشترک با وی ضمن ابراز خرسندی از سفرش به تهران به عنوان اولین سفر وزیر خارجه این کشور اظهار کرد: ما روابط تاریخی و دیپلماتیکی از گذشته با ایران داشته‌ایم و این روابط در سال 1921 شکل گرفته است.

وزیر خارجه لتونی گفت: ما سفیر غیر مقیم خود را که سفیرمان در سوئد است منصوب کرده‌ایم و سفیر غیرمقیم ایران که سفیر این کشور در ترکیه است منصوب شده است.

وی با اشاره به مذاکراتش با ظریف درباره موضوعات مختلف و تحولات منطقه گفت: درباره سوریه و عراق گفت‌وگوهایی انجام داده‌ایم می‌توانیم با ایران درباره ثبات و امنیت در منطقه همکاری‌های خوبی داشته باشیم و تماس‌های در سطوح عالی شکل گیرد به خصوص درباره افغانستان که پس از 2014 قرار است نیروهای خارجی این کشور را ترک کنند. ایران نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی با اشاره به روابط ایران با اتحادیه اروپا گفت، در این باره رایزنی‌های با وزیر خارجه انجام داده است و اضافه کرد: خوشحالیم که مذاکرات ایران و 1+5 به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم نتایج خوبی حاصل شود تا بتوانیم روابط را در سطوح مختلف ارتقا دهیم.

وی گفت: درباره موضوعات مختلف رایزنی انجام شده است و درباره موضوعات سیاسی و اقتصادی مباحثی مطرح شد درباره موضوع حقوق بشر هم منتظر هستیم بتوانیم گفت‌وگویی داشته باشیم.

وزیر خارجه لتونی اضافه کرد: درباره موضوعات آموزشی و فرهنگی به طور مفصل گفت‌وگو کردیم. پایتخت لتونی در سال 2014 پایتخت فرهنگی اتحادیه اروپا است که می‌خواهیم حضور بیشتر و چشمگیرتری از ایران در ریگا داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: مذاکرات با ظریف بسیار سازنده بوده است و به موضوعات از زوایای مختلف نگاه کردیم؛ امیدواریم که با سفر آقای ظریف به ریگا این مذاکرات در لتونی ادامه یابد.

انتهای پیام

کد N241060

وبگردی