آفتاب

بروجردی:محدود بودن زمینه نقش آفرینی زنان باعث مطالبه بالای آنان برای خروج از کشور شده است

بروجردی:محدود بودن زمینه نقش آفرینی زنان باعث مطالبه بالای آنان برای خروج از کشور شده است

یک‌عضو مجمع زنان اصلاح طلب معتقد است: محدود بودن زمینه مناسب برای نقش آفرینی زنان در همه عرصه ها موجب شده تا زنان بیشترین مطالبه خروج از کشور را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اشرف بروجردی در مراسمی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، تکریم مقام زنان را تکریم تمام بشریت دانست و اظهار کرد: گفته های بزرگان دین در خصوص جایگاه بالای زنان تعارف و مبالغه نیست، بلکه بیان بخش کوچکی از حقیقت عظمت زنان است.

وی با بیان این‌که زنان پس از انقلاب به شناخت هویت خود پرداختند، اظهار کرد: متاسفانه زنان از همان دوران با رفتارهایی مواجه شدند که آنها را از شناخت و درک عمیق تر خود غافل کرد.

بروجردی گفت: متاسفانه برخی کارگزاران جامعه از همان زمان با حضور اجتماعی زنان با پوزخند و نیز با نگاه مطالبه ای غیر قابل تحقق برخورد کردند، در حالیکه تاکید بر مشارکت اجتماعی زنان برگرفته از آیات قرآن و احادیث بزرگان است.

وی خاطر نشان کرد: این واقعیتی است که اگر زنان مشارکت اجتماعی فعال داشته باشند بسیاری معضلات و مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

بروجردی به فرموده امام خمینی(ره) مبنی بر این‌که زنان باید در مقدرات اصلی جامعه دخالت داشته باشند اشاره کرد و افزود: متاسفانه گوشی برای این حرف‌ها وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد بنابر سلیقه، نظر و برداشت خود آن را تحریف می کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی اظهار کرد: در حال حاضر دو رویکرد نسبت به زن در جامعه وجود دارد و برخی معتقدند زن باید خانه نشین باشد و به امورات خانه برسد و برخی دیگر معتقدند زن باید خانه را کنار گذاشته و تنها به اجتماع برسد.

بروجردی خاطر نشان کرد: بنابر گفته بزرگان دین، زن منشاء خیر فراوان است و قطعا قادر خواهد بود هم در خانه و هم در اجتماع منشاء خیر فراوان شود.

وی معتقد است، بستر جامعه باید به گونه ای برای زنان و دختران جوان فراهم شود که آنها بدانند همه دست اندکاران و مدیران جامعه به حمایت از او به میدان آمده اند تا او بتواند به خوبی نقش خود در همه ابعاد را ایفاء کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با ابراز تاسف از این‌که بیشترین مطالبه برای خروج از کشور مربوط به زنان است، علت این امر را عدم احساس پشتیبانی و نیز محدود بودن زمینه مناسب برای بهره مندی از نقش آفرینی زنان در همه عرصه ها عنوان کرد.

وی محدود بودن و فراهم نبودن این بستر را نتیجه نوع نگاه در تصمیم گیری ها دانست و اظهار کرد: متاسفانه نگاه مدیران اجرایی به شکلی است که معتقدند اگر زن به مقام تصمیم گیری برسد جایی برای مردان نمی ماند و متاسفانه همین نگاه است که می تواند در شکل دهی به رفتارهای جامعه موثر باشد.

بروجردی به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توانایی زنان در نقش آفرینی در امور جامعه اشاره و تصریح کرد: تحقق فرموده مقام معظم رهبری در دست مدیران است که از ظرفیت و توانایی های زنان به نحو احسن استفاده کنند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی تاکید کرد: حمایت مدیران اجرایی باید در ایجاد فرصت مناسب برای زنان فراهم شود تا آنها با آسودگی انجام وظیفه کنند.

بروجردی وجود امنیت شغلی، فکری، روانی و اجتماعی را موجب فراهم آوردن بستری برای اندیشیدن بهتر در جامعه عنوان و تصریح کرد: می توان از ظرفیت زنان به عنوان عامل موثر در ایجاد این امنیت استفاده کرد.

وی تکریم واقعی زنان را زمانی ممکن دانست که تصمیم گیری برای حضور اجتماعی مناسب آنها در جامعه صورت گیرد.

بروجردی در پایان ولادت حضرت فاطمه (س) که نمونه و الگوی واقعی زن نمونه است را فرصتی برای همه زنان دانست که در خصوص نقش شان در خانواده و اجتماع تفکر و بازخوانی داشته باشند و بدانند در هر دو زمینه نقش دارند و باید به وظایف خود در هر دو زمینه عمل کنند.

انتهای پیام

کد N239209

وبگردی