آفتاب

داووداوغلو: حزب عدالت و توسعه برای قرن‌ها پا برجا می‌ماند

داووداوغلو: حزب عدالت و توسعه برای قرن‌ها پا برجا می‌ماند

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور تنها یک گروه سیاسی نیست، گفت: این حزب یک جنبش بزرگ تاریخی است که در طول قرن‌ها پابرجا می‌ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در جریان نشست حزب حاکم عدالت و توسعه در قونیه گفت: اقداماتی برای سرکوب حزب حاکم با دو قطبی کردن جامعه و افزایش تنش‌ها وجود دارد.

وی افزود: تصور کنید اگر حزب حاکم وجود نداشت چه اتفاقی می‌افتاد. حزب حاکم عدالت و توسعه به واسطه تدابیر موجود برای یک دهه دیگر یا حتی قرن‌های متمادی تداوم خواهد یافت. این حزب تنها یک گروه سیاسی نیست، بلکه جنبشی بزرگ و تاریخی محسوب می‌شود. این روند برای قرن‌هاست که ادامه دارد. سرنوشت ترکیه و حزب حاکم به موازات یکدیگر است. این دو تمایلات مستقیمی دارند.

اظهارنظر داوود اوغلو با سناریوهای اخیر مبنی بر اینکه وی احتمالاً‌ نامزد پست نخست وزیری در صورت انتخاب رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور است، هم‌زمانی دارد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرده تظاهرات اعتراضی سال گذشته میلادی پارک ‌گزی در استانبول و پرونده‌های فساد 17 دسامبر 2013 آینده کشور را با هدف قرار دادن اعضای حزب حاکم به ویژه رجب طیب ادوغان، نخست‌وزیر نشانه رفته است.

وی افزود: اما مردم با حضور در انتخابات محلی 30 مارس 2014 پیام خود را به دولت اعلام کردند که از توطئه چینی‌ها علیه دولت آنکارا آگاه هستند و آنچه را که باید، در روز انتخابات انجام دادند.

وزیر خارجه ترکیه همچنین بر اهمیت تثبیت جایگاه حزب حاکم عدالت و توسعه برای جلوگیری از درگیری‌های داخلی که دشمنان به دنبالش هستند، تاکید کرد و مناظرات اخیر درباره اینکه چه کسی جانشین اردوغان می‌شود را تاکتیک‌های موذیانه برای تضعیف آینده حزب نامید.

وی در ادامه گفت: حتی نباید درباره این مساله سخن به میان آورد. اعضای حزب برای قربانی شدن، نه به دست گرفتن پست‌های رسمی وارد حزب شده‌اند. افرادی که به دنبال کسب قدرت هستند می‌خواهند حزب را تضعیف کنند. این چنین اقدامی هرگز رخ نخواهد داد.

اظهارنظرهای احمد داوود اوغلو انتقادی غیرمستقیم به عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه بود که مذاکراتی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده است.

انتهای پیام

کد N238661

وبگردی