آفتاب

نتایج انتخابات استان یالووا در ترکیه لغو شد

نتایج انتخابات استان یالووا در ترکیه لغو شد

آنکارا - ایرنا - شورای عالی انتخابات ترکیه ، نتایج انتخابات استان ˈ یالووا ˈ در شمال شرقی این کشور که نامزد حزب حاکم ˈ عدالت و توسعه ˈ با یک رای بر رقیب خود از حزب مخالف جمهوری خواه خلق پیروز شده بود ، لغو کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از منابع خبری ترکیه ، شورای عالی انتخابات ترکیه به علت انداختن آرای هفت نفر از افراد غیر واجد شرایط در این حوزه رای گیری ، نسبت به ابطال انتخابات این استان رای داد.

اعضای این شورا امروز تشکیل جلسه دادند و از میان یازده عضو این شورا 9 نفر رای به ابطال انتخابات در استان یالووا دادند. انتخابات در این استان بزودی برگزار خواهد شد.

کمیته محلی نظارت بر انتخابات استان یالووا پیش از این و پس از شمارش دو باره برخی از صندوق های رای در پی اعتراض حزب جمهوری خواه خلق ˈ وفا سلمان ˈ نامزد این حزب را پیروز انتخابات در این شهر معرفی کرد.

این در حالی بود که کمیته محلی نظارت بر انتخابات استان یالووا نخست ˈ یعقوب کوچال ˈ نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه را به عنوان شهردار این شهر معرفی کرده بود.

انتخابات شهرداری ها ترکیه روز دهم فروردین ماه گذشته با شرکت احزاب مختلف برگزار شد و طبق آمار غیر رسمی حزب حاکم ترکیه با کسب بیش از 45 درصد آرا پیروز انتخابات معرفی شد.

خاورم ** 230** 3404
کد N237510

وبگردی