آفتاب

22 کشته به دنبال درگیری‌های نیروهای دولتی و یک گروه شورشی در میانمار

22 کشته به دنبال درگیری‌های نیروهای دولتی و یک گروه شورشی در میانمار

رسانه‌های دولتی میانمار گزارش دادند، درگیری‌ها میان سربازان دولتی و شورشیان قومی در ایالت کاچین در شمال شرقی میانمار طی ماه جاری میلادی دست کم 22 کشته برجای گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپری، درگیری‌ها در ایالت کاچین در حالی رخ داده است که دولت میانمار تلاش‌ کرده تا یک توافق آتش‌بس سراسری با همه گروه‌های مسلح قومی طی چند ماه آینده برقرار کند و این در حالی است که ضرب الاجل آن به دلیل تداوم درگیری‌ها بارها به عقب انداخته شده است.

روزنامه کایمون میانمار گزارش داد خشونت‌های جدید در این کشور در تاریخ 4 آوریل و پس از آن رخ داد که اعضای گروه مسلح ارتش استقلال کاچین علیه یک گروه از سربازان ارتش میانمار در منطقه مان وی گایی کمین کردند.

این روزنامه گزارش داد: عملیات پاکسازی که متعاقب این حمله انجام شد منجر به تصرف یک اردوگاه شورشی شد که دست کم در این درگیری‌ها 14 سرباز دولتی و هشت شورشی کشته شدند.

گروه ارتش استقلال کاچین تنها گروه شورشی مهمی است که هنوز با دولت تین سین، رئیس‌جمهوری میانمار که در سال 2011 پس از پنج دهه حکومت نظامیان روی کار آمد، آتش‌بس اعلام نکرده است.

از آن زمان تاکنون درگیری‌های دولت میانمار با ارتش استقلال کاچین بارها قطع و آغاز شده است.

این درگیری‌ها ابتدا زمانی آغاز شد که این شورشیان نپذیرفتند پایگاه استراتژیک خود در نزدیکی یک نیروگاه آبی که به طور مشترک توسط چین و میانمار اداره می‌شود را ترک کنند.

گاهی اوقات دولت میانمار علیه این شورشیان به بمباران متوسل شده است. به گفته گروه‌های امدادرسان، درگیری‌های ماه جاری میلادی منجر به فرار صدها نفر از اردوگاه‌ها و خانه‌هایشان شده است.

انتهای پیام

کد N235879

وبگردی