آفتاب

معاون نخست وزیر ترکیه : گل از نامزدی اردوغان حمایت می کند

معاون نخست وزیر ترکیه : گل از نامزدی اردوغان حمایت می کند

آنکارا -ایرنا- ˈ بلند آرینج ˈ معاون نخست وزیر ترکیه گفت : ˈ عبدالله گل ˈ رییس جمهوری ترکیه از نامزدی ˈ رجب طیب اردوغان ˈ در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ، آرینج روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در شهر ˈ بورسا ˈ پیش بینی کرد که ˈ اردوغان ˈ پس از گفت وگو با ˈ عبدالله گل ˈ تصمیم خود را در باره شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده ترکیه که تابستان آینده برگزار می شود ، اعلام کند.

معاون نخست وزیر ترکیه گفت : معتقدم که گل از نامزدی اردوغان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه حمایت به عمل می آورد.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه برای نخستین بار با برگزاری رفراندوم و آرای مردم 19 مرداد ماه سالجاری برگزار می شود .

ˈ امرالله ایشلر ˈ معاون نخست وزیر ترکیه پیشتر گفته بود که با نامزدی اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ، زمینه تصدی پست نخست وزیری ترکیه توسط عبدالله گل فراهم خواهد شد.

وی گفت: با استعفای نماینده شهر ˈ بایبورت ˈ زمینه حضور گل در مجلس ملی ترکیه فراهم خواهد شد و وی به عنوان نخست وزیر این کشور انتخاب می شود.

پیش از این و در سال 2003 زمانی که اردوغان نمی توانست به عنوان نخست وزیر ترکیه برگزیده شود ، با کناره گیری نماینده حزب حاکم ترکیه در شهر ˈ سییرت ˈ، اردوغان به عنوان نماینده این شهر به مجلس ملی این کشور راه یافت و با استعفای گل ، اردوغان به عنوان نخست وزیر برگزیده شد.

خاورم ** 230 **1010
کد N235197

وبگردی