آفتاب

برنامه‌های کانون زنان بازرگان ایران تشریح شد

برنامه‌های کانون زنان بازرگان ایران تشریح شد

نشست خبری کانون زنان بازرگان ایران، روز گذشته در نخستین نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این نشست اخوان، ریس هیات مدیره کانون زنان بازرگان ایران درباره کانون گفت: کانون زنان بازرگان ایران در سال 1390 با همت و کمک جمعی از زنان بازرگان و با کمک اتاق بازرگانی ایران به ثبت رسید و تشکیل مجمع داد. این کانون اولین تشکل اقتصادی زنان محسوب می‌شود و خانه فعالیت زنانی است که در حوزه کار آفرینی و صنعت فعالیت می‌کنند.

وی درباره اعضای این کانون گفت: اعضای کانون را زنانی تشکیل می‌دهند که کارت بازرگانی یا کارت عضویت کانون‌های زیر مجموعه اتاق بازرگانی ایران دارند و هدف ما در این میان، توانمند‌سازی زنان در حوزه‌های مختلف افتصادی است و ما کار خود را از سال 1391 با سامان‌دهی سند استراتژیک کانون و راه‌اندازی سایت شروع کردیم و از سال 1390 ضمن معرفی کانون به سازمان‌های خصوصی و دولتی، تشکل‌های استانی را نیز تشکیل دادیم.

این فعال اقتصادی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر کانون در9 استان نمایندگی دارد که هر کدام در حال عضوگیری هستند.

زهرا اسلامی، نایب رئیس کانون زنان بازرگان ایران هم با اشاره به تلاش کانون در جهت ایجاد تغییر گفت: هیچ تغییر بنیادین و زیرساختی به صورت کوتاه مدت امکان‌پذیر نیست و حرکت ما در تلاش برای بالا بردن حضور زنان و بالا بردن مشکارکت آن‌ها مثبت بوده، اما زیرساخت‌هایی لازم است که دولت و مجلس به عنوان حمایت‌کننده باید به حال وضعیت مشارکت زنان در اقتصاد فکر کنند. زیرا ما زنان بسیاری داریم که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، اما آن‌ها در مشاغل کلیدی و مدیریتی قرار نمی‌گیرند و برای همین مشارکت مدیریتی زنان پایین است و دولت باید در این زمینه یاری‌رسان باشد. برای همین ما نیاز داریم زنان خود‌باوری داشته باشند و به فضای کسب و کار وارد شوند، همچنین از دولت آقای روحانی می‌خواهیم که از NGO‌ها حمایت کند و تنها راه اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی، اعتماد به بخش خصوصی است.

او ادامه داد: مطالبه ما از وزارت صنعت و دولت به عنوان نیمی از جمعیت زنان، تدوین آیین‌نامه ویژه برای زنان است. همچنین تقاضا داریم که تسهیلات بانکی ویژه‌ به زنان داده شود تا مشارکت زنان در صنعت و اقتصاد افزایش بیابد.

انتهای پیام

کد N235035

وبگردی