آفتاب

ورزشهای هوازی کاربردی کدامند

ورزشهای هوازی کاربردی کدامند

ورزشهای هوازی کاربردی برای افزایش کیفیت زندگی مناسب هستند این ورزشها تعادل و انعطاف پذیری افراد سالمند را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ورزشهای هوازی کاربردی به انجام بهتر و موثرتر فعالیت‌های روزانه کمک می‌کنند.به غیر از ورزشکاران حرفه‌ای، دیگر کسانی که ورزش می‌کنند عموما برای بالا بردن کیفیت زندگی این کار را انجام می‌دهند. هدف از انجام ورزشهای هوازی کاربردی نیز بالا بردن کیفیت زندگی است. این ورزشها عضلات را پرورش می‌دهند و کارهای روزانه را ساده‌تر می‌کنند. ورزشهای هوازی کاربردی تعادل بدن را افزایش داده و هماهنگی عضلات بالایی و پایین بدن را بیشتر می‌کنند.

برای مثال حرکات اسکاتیک ورزش هوازی کاربردی است زیرا عضلاتی که برای بلند شدن و نشستن روی صندلی لازم هستند را پرورش می‌دهد. ورزشهای هوازی کاربردی را می‌توان هم در خانه و هم در باشگاه انجام داده استفاده از تجهیزات ورزشی مانند توپ، وزنه و کش‌های ورزشی نیز می‌توانند موثر باشند، ورزشهای کاربردی اصولا چندین مفصل یا چندین عضله را در بر می‌گیرند و تنها بر حرکت دادن یک مفصل یا یک عضلا اکتفا نمی‌کنند. این ورزش‌ها احتمال آسیب دیدگی را کاهش می‌دهند.

ورزشهای کاربردی برای افراد سالمند بیسار مناسب هستند. زیرا تعادل، چابکی و قدرت آنها را افزایش می‌دهند.

حرکات کاربردی بیشتر در ورزشهایی همچون تایچی و پیلاتس وجود دارند. این حرکات بر روی استقامت و انعطاف‌پذیری کار می‌کنند. حرکت لانگ نیز بسیار کاربردی است. این حرکت درجهت‌های مختلف می‌تواند بدن را برای کارهای روزانه آماده کنند.

کسانی که بالای 40 سال سن دارند یا مشکلات جسمی دارند باید قبل از انجام این ورزشها یا حرکات کاربردی با پزشک مشورتکنند. زنان باردار نیز جزو این گروه هستند.
بهتر است البته از ورزشهایی شروع کنید که تنها وزن خود بدن را شامل می‌شود و از وزنه اضافه در آن استفاده نمی‌شود. بعد از کمی بالا رفتن آمادگی جهانی می‌توان از وزنه و غیره نیز استفاده کرد.

با انجام ورزشهای کاربردی کم کم پیشرفت در توانایی‌های بدن احساس می شود و کیفیت زندگی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

کد N234695

وبگردی