آفتاب
رییس دادگستری استان تهران:

با شناخت حضرت زهرا (س)، باید معرفت کسب کنیم

با شناخت حضرت زهرا (س)، باید معرفت کسب کنیم

رییس کل دادگستری استان تهران گفت که حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی است که خداوند برای ما قرار داده تا از طریق شناخت ایشان، معرفت لازم را در زندگی کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعلیرضا آوایی در مراسم میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) و تکریم مقام مادر که در مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ما به مناسبت‌های مختلف، مراسم‌های مختلفی داریم و این مراسم‌ها برای کسب معرفت، الگوپذیری و نزدیکتر شدن به ائمه(ع) است و اگر بتوانیم بهره‌برداری لازم را از این مراسم‌ها داشته باشیم، برگزاری آن‌ها می‌تواند برای ما مفید باشد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات امام(ره) درباره حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: امام (ره) فرموده‌اند که حضرت فاطمه زهرا(س) زن معمولی نبوده و تمام انسانیت در ایشان بوده است.

وی گفت: امیدوارم که ما از الگویی که خداوند برای ما قرار داده بهره لازم را ببریم تا از طریق آن معرفت لازم را در زندگی‌مان کسب کنیم و در مسیرش قدم بگذاریم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام صادقی، معاون فرهنگی رییس قوه قضاییه ضمن تبریک فرا رسیدن روز زن گفت: یکی از پیشگویی‌های حضرت زهرا(س) این است که تا روز قیامت اختلاف بین مسلمانان برطرف نمی‌شود مگر اینکه مسلمانان از امام تبعیت کنند و ان‌شاءالله با ظهور امام زمان(عج) این اختلافات برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان حضرت زهرا(س) درباره امام گفت: ایشان فرموده‌اند امام همانند کعبه است که انسان‌ها به سوی وی می‌روند ولی او به سوی کسی نمی‌رود، همانند کعبه که بر جای خود ایستاده است و نشانه هدایت مردمان و نماد دست خدا بر زمین است امام هم به همین صورت است و از آنجایی که انسان‌ها باید کعبه را بپذیرند و به دور آن طواف کنند امام هم به همین صورت است که انسان‌ها باید به دور او بگردند.

وی با بیان اینکه طواف کعبه نشان بندگی خداوند است، ادامه داد: همان طور ایستادن و گشتن به دور کسی نشانه خدمتگزاری است، کسی هم که به حج می‌رود و طواف کعبه می‌کند، بندگی خداوند را کرده است.

صادقی ادامه داد: حضرت زهرا(س) فرموده‌اند که امام باید در جای خود باشد و نورافشانی کند و مردم از آن اطاعت کنند و همان طور که بر مردم واجب است که به سوی امام بروند و با او بیعت کنند،‌ کسی هم اجازه ندارد که این روایات را تحریف کند. متاسفانه بعضی از سیاسیون می‌خواهند روایات را تحریف کنند و دموکراسی شبه‌غربی را از این روایات نتیجه بگیرند، اما باید بدانند که بر مردم واجب است که به سوی امام بروند.

وی با طرح این سوال که آیا امامت و ولایت از اساس دین است یا فروع آن؟ گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) فرموده‌اند که امامت از اساس دین است و با ترک آن، خروج از دین حاصل می‌شود.

انتهای پیام

کد N234176

وبگردی