آفتاب

انتقاد شدید لیبرمن از كاترین اشتون

انتقاد شدید لیبرمن از كاترین اشتون

تو هیچ چیزی نمی‌فهمی؛ در حالی که جهانیان مشغول بحران اوکراین و منازعات موجود در نقاط دیگر هستند، تو فقط به فکر شهرک‌سازی هستی.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از درخواست «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از این رژیم برای عقب‌نشینی از تصمیمات اخیر خود مبنی بر احداث واحدهای مسکونی بیشتر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام كردند كه «آویگدور لیبرمن» خطاب به اشتون گفته است: «تو هیچ چیزی نمی‌فهمی؛ در حالی که جهانیان مشغول بحران اوکراین و منازعات موجود در نقاط دیگر هستند، تو فقط به فکر شهرک‌سازی هستی.»

این موضع پس از آن اتخاذ می‌شود كه اشتون با صدور بیانیه‌ای نگرانی خود نسبت به حوادث اخیر در اراضی اشغالی فلسطین را اعلام کرده و گفته بود كه این تحولات نمی‌تواند باعث بهبود فضای اعتمادسازی و همکاری میان طرفین برای موفقیت مذاکرات شود.

اشتون همچنین از صدور مجوز برای یک شهرک‌نشین یهودی به منظور مصادره منزل مورد اختلاف در شهر الخلیل و تخریب چندین باب منزل فلسطینی در کرانه باختری و بخش شرقی قدس که منجر به اخراج ساکنان آنها شده است، ابراز تاسف کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اقدام رژیم صهیونیستی در مصادره کمک‌های بشردوستانه ارسالی توسط این اتحادیه به ساکنان منطقه «جبل البابا» میان بخش شرقی قدس و کرانه باختری انتقاد کرده بود.

اشتون در پایان بار دیگر طرفین فلسطینی و صهیونیستی را به خویشتن‌داری و احساس مسئولیت در قبال به خطر افتادن روند سازش دعوت کرده و از دولت اسرائیل خواسته بود از تصمیمات اخیر خود علیه طرف فلسطینی صرف‌نظر کند.

کد N234045

وبگردی