آفتاب

نماینده سیستانی در بحرین: وطنم را ترک نمی کنم

نماینده سیستانی در بحرین: وطنم را ترک نمی کنم

تهران - ایرنا - آیت الله ˈشیخ حسین النجانیˈ روحانی بحرینی و نماینده آیت الله ˈعلی سیستانیˈ در منامه با ترک میهن خود به رغم تهدید مقامات امنیتی و صدور حکم اخراج وی از سوی رژیم آل خلیفه ، مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری ˈصوت المنامهˈ، النجاتی که منامه تابعیت بحرینی او و 30 هموطن دیگرش را در سال 2013 سلب کرد، به روزنامه ˈالوسطˈ چاپ بحرین گفت: افتخار می کنم که یک بحرینی هستم، به وطن خود می بالم و به جز بحرین وطن دیگری ندارم .

در همین راستا، سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای از دولت بحرین خواست که از سیاست

ایجاد رعب و وحشت علیه علمای دینی به ویژه آیت الله النجانی دست بردارد.

ˈسعید بومدوحهˈ معاون مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل

با اعلام مخالفت با تهدید آفرینی دولت بحرین علیه مخالفان رژیم آل خلیفه، در تنگنا قرار دادن آیت الله النجاتی و سیاست ایجاد رعب و وحشت در این کشور گفت: اینگونه اعمال ظالمانه هرچه سریعتر باید در بحرین متوقف شود.

بومدوحه صدور حکم سلب تابعیت آیت الله النجاتی را تلاشی ظالمانه برای ارعاب منتقدان دولت دانست و بر ضرورت لغو فوری آن تاکید کرد.

از سوی دیگر، ˈعلامه سید عبدالله غریفیˈ از روحانیون بحرین نیز ضمن محکوم کردن حمله نیروهای امنیتی به دفتر آیت الله النجاتی، اقدامات ظالمانه مقامات امنیتی، تحت فشار قراردادن النجاتی و دادن مهلت 48 ساعته به وی برای ترک بحرین را نقض آشکار حقوق شهروندی و طایفه گرایی آشکار خواند.

وی همچنین این قبیل حملات را مغایر تمامی معیارهای دینی، انسانی و حقوقی خواند و خواستار متوقف شدن اقدامات ظالمانه آل خلیفه علیه مردم و علمای دین در بحرین شد.

مترجمام** 1453**1651
کد N232820

وبگردی