آفتاب

آمریکا به دنبال برگزاری رزمایش‌های زمینی در شرق اروپا

آمریکا به دنبال برگزاری رزمایش‌های زمینی در شرق اروپا

مقام‌های غربی اعلام کردند، اقدامات آمریکا در استونی و لهستان بخشی از تلاش گسترده برای تقویت و ارتقای حضور زمینی هوایی و دریایی ناتو در شرق اروپا در واکنش به اقدامات نظامی روسیه در داخل و نزدیکی اوکراین است و واشنگتن نیز قصد دارد تا رزمایش‌های زمینی محدودی را در منطقه برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این اقدامات بخشی از تلاش گسترده ناتو در تقویت حضور خود در شرق اروپا محسوب می‌شود اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد سرباز مازاد از جانب آمریکا و سایر کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا و پس از انجام این رزمایش‌ها مستقر می‌شوند. رزمایش‌های زمینی دولت آمریکا در شرق اروپا بسیار محدود هستند.

رزمایشی که قرار است در لهستان برگزار شود، احتمالا طی چند روز آتی اعلام خواهد شد و در آن 150 سرباز آمریکایی حضور دارند. یکی از مقام‌های غربی همچنین اعلام کرد، رزمایشی که قرار است در استونی برگزار شود، شبیه به همانی است که در لهستان انجام می‌گیرد.

اگرچه این دو رزمایش در مقیاس محدود انجام می‌شود اما آمریکا به دنبال راه‌هایی برای حضور منظم نیروهای زمینی در شرق اروپا با استفاده از جابجایی سربازان و انجام تمرین‌ها است.

"چاک هاگل"، وزیر دفاع آمریکا اخیرا در کنفرانسی مشترک با "توماس سیمونیاک"، همتای لهستانی خود گفت: این احتمالات را مدنظر قرار می‌دهیم که جابجایی و آموزش پایه همواره بخشی از حضور نظامی آمریکا در منطقه است.

در هفته گذشته، "فیلیپ بریدلاو"، فرمانده ارشد نظامی ناتو به اعضای این ائتلاف یکسری گزینه‌ها را درباره تقویت حضور نظامی در واکنش به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه ارائه کرد. این گزینه‌ها شامل اقدامات بلندمدت و میان مدت سریع است. آمریکا پیشتر 12 جنگنده اف-16 و 200 پرسنل پشتیبانی را به لهستان اعزام کرده است.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز پیشتر اعلام کرده بود که ائتلاف ناتو پروازهای شناسایی و گشت بیشتری بر فراز منطقه بالتیک انجام خواهد داد و کشتی‌های ناتو نیز در دریای بالتیک مستقرمی‌شوند.

انتهای پیام

کد N231636

وبگردی