آفتاب

کمک 15 تنی روسیه وارد سوریه شد

کمک 15 تنی روسیه وارد سوریه شد

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز چهارشنبه از ورود یک محموله کمک 15 تنی پزشکی و مواد غدایی روسیه به شهر ˈلاذقیهˈ این کشور خبر داد.

براساس این گزارش، هواپیمای حامل 15 تن کمک بشر دوستانه مردم روسیه به مردم سوریه شامل مواد غذایی و پزشکی صبح امروز/چهارشنبه وارد فرودگاه باسل اسد شهر بندری لاذقیه سوریه شد.

این گزارش به نقل از ˈالکساندر توماشوفˈ نماینده وزارت امور اضطراری روسیه گفت:این کمک های اهدایی ملت روسیه است که ازطریق انجمن خیریه ارتدوکسی روسیه فلسطین برای کمک به آوارگان سوری که از معلولا و کسب و سایر مناطق به لاذقیه آمده اند، تهیه کرده است.

وی با اعلام اینکه کمک های بیشتری ازسوی مردم روسیه و جامعه ارمنی روسیه برای سوری ها در راه است دراین خصوص گفت:روس ها پاک ترین احساسات و صادقه ترین آروزها خود تقدیم ملت قهرمان سوریه می کنند که همچنان شجاعانه در مقابل حملات تروریستی ایستادگی می کند.

براساس این گزارش، ˈاحمد شیخ عبدالقادرˈ حاکم لاذقیه نیز هنگام استقبال از این محموله بشر دوستانه روس ها، ضمن تحسین روابط حسنه دو ملت و دولت روسیه و سوریه از حمایت مردم روسیه از هموطنان خود تقدیر و تشکر کرد.

وی با اعلام اینکه ادامه حملات تروریستی در سوریه همچنان بر تعهد مردم این کشور برای حفظ اصول ملی خود می افزاید ، افزود: مردم سوریه تا زمان استقرار صلح و امنیت در کشورشان در مقابل این حملات ایستادگی خواهند کرد.

براساس این گزارش، ˈاحمد بدرالدین حسونˈ مفتی اعظم سوریه نیز ضمن تشکر از اعضای انجمن خیریه ارتدوکسی روسیه فلسطین همراه این کمک های بشر دوستانه گفت: ملت روسیه بار دیگر با ارسال این محموله جدید حمایت خود را از ملت سوریه در بحرانش اعلام کرد لذا همنی امر مزید امتنان فراوان است.

یادآوری می شود که خبرگزاری ایتارتاس روسیه نیز دیروز/سه شنبه به نقل از ˈالکساندر دروبیشوسکیˈ سخنگوی وزارت امور غیر مترقبه روسیه ضمن تایید ارسال این هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی و مایحتاج روزانه برای سوری ها اعلام کرده بود که این اقدام به درخواست رئیس جمهور روسیه و دستور العمل های دولت انجام گرفته است.

به گفته وی، قرار است هواپیمای حامل این کمک ها به هنگام بازگشت از سوریه، آندسته از شهروندان روسی و شهروندان کشورهای مستقل مشترک المنافع را که خواهان ترک سوریه هستند، از این کشور خارج سازد.

یاأاوری می شود روسیه پیشتر نیز دو هواپیمای حامل 70 تن کمک های بشردوستانه برای پناهجویان فلسطینی ساکن سوریه فرستاده بود.

مسکو همچنین در اقدامی دیگر 30 تن کمک های بشردوستانه فقط برای سوریه و نیز بیش از 26 تن کمک های بشردوستانه دیگر را برای پناهجویان سوری در لبنان ارسال کرده بود.

مترجمام**1378**1547
کد N228932

وبگردی