آفتاب
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری:

تفکر احمدی‌نژاد در فضای سیاسی آینده جایگاهی ندارد

تفکر احمدی‌نژاد در فضای سیاسی آینده جایگاهی ندارد

شنیده‌ام که جبهه پایداری متنی را به عنوان مرام نامه به تصویب رساندند که با مطالعه آن می‌توان گفت که چه قدر آنها با تفکر احمدی نژاد انطباق دارند. از نظر من که این متن را مشاهده کردم فکر نمی کنم تطابقی وجود داشته باشد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه تفکری که رییس جمهور سابق آن را نمایندگی می‌کند با اصولگرایی تطابقی ندارد، گفت:‌ تفکر احمدی‌نژاد در فضای سیاسی آینده جایگاهی ندارد
به گزارش خبرنگار ایلنا، کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در اولین نشست خبری خود در سال 93 در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص جلسات برخی از اصولگرایان با محوریت حجت‌الاسلام تقوی گفت: آقای تقوی برای انسجام اصولگرایان حسن نیت دارند و برخی از شخصیت‌ها را به جلسه‌ای دعوت کرده است. البته من شنیده‌ام که این شخصیت‌ها به لحاظ شخصیتی دعوت نشده‌اند بلکه از شخصیت‌های حقیقی بودند.
وی افزود: بنده از دعوت‌شدگان به این جلسه نبودم و اطلاعی ندارم که در این جلسات چه گذشته است. می‌دانم که بیش از یک جلسه بوده اما اطلاعی ندارم که این جلسات ادامه خواهد داشت یا خیر.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص فعالیت احمدی نژاد و اطرافیان وی برای حضور در انتخابات گفت: دولت احمدی‌نژاد ا قدامات منفی و مثبت بسیاری داشت. به هر حال این یک اندیشه و تفکر است که آقای احمدی نژاد آن را نمایندگی می‌کند که شاید با تفکرات اصول‌گرایی هم تطابقی نداشته باشد. نظر جبهه پیروان این است که این تفکر در فضای امروز و آینده کشور دیگر جایگاهی ندارد و تفکری تمام شده تلقی می‌شود.
وی ادامه داد: ممکن است آقای احمدی نژاد و طیف او تلاش‌هایی برای حضور در عرصه سیاسی داشته باشند امّا آنها با توجه به مختصات نظام از جایگاه خوبی برخوردار نیستند.
سجادی در خصوص راهبرد جبهه پیروان برای انتخابات آینده و نحوه مقابله با اصلاح طلبان گفت: دو جناح اصلی سنتی در ایران هستند، که طیف های مختلفی دارند. در هر دو جناح اختلافات سلیقه‌ای زیادی وجود دارد. گفتمان ما در جناح اصولگرا نشان می‌دهد که تفاوت اصلی با جناح مقابل داریم چراکه ما مخالف تند‌روی هستیم.
سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که آیا شما جبهه پایداری را در قالب تفکر احمدی نژاد می‌دانید گفت: شنیده‌ام که جبهه پایداری متنی را به عنوان مرام نامه به تصویب رساندند که با مطالعه آن می‌توان گفت که چه قدر آنها با تفکر احمدی نژاد انطباق دارند. از نظر من که این متن را مشاهده کردم فکر نمی کنم تطابقی وجود داشته باشد ضمن این که اظهارات سخنگوی جبهه پایداری نیز این مسئله را نفی می‌کرد. با این حال باید بررسی کرد که در کارهای انتخاباتی این جبهه چه رویکردهایی وجود خواهد داشت.
سجادی با اشاره به اقدامات جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین در هدایت گروه‌های اصولگرا گفت: این دو جزو گروه‌های مرجع اصول‌گرایان هستند، در هر جناحی ممکن است اختلاف سلایق وجود داشته باشد همان طور که در انتخابات ریاست جمهوری منافع فردی و گروهی مطرح شد امّا همچنان مرجعیت سیاسی اصولگرایان با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین است که موضع‌گیری آنها را در ذیل سیاست‌های رهبری نظام می‌دانیم.

کد N225589

وبگردی