آفتاب

محسنی‌اژه‌ای تعقیب و برخورد با حامیان داخلی تروریست‌ها را خواستار شد

محسنی‌اژه‌ای تعقیب و برخورد با حامیان داخلی تروریست‌ها را خواستار شد

... سخنگوی قوه قضاییه خواستار تعقیب و برخورد با حامیان داخلی تروریست‌ها شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی‌اژه‌ای با اشاره به آزادی مرزبانان ایرانی، گفت: با تلاشی که دستگاه‌های مختلف داشتند مرزبانان ایرانی که توسط تروریست‌ها گروگان گرفته شده بودند آزاد شدند و ما به خاطر این تلاش از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و دیگر دستگاه‌ها تشکر می‌کنیم، اما مردم و قوه قضاییه این توقع و انتظار را از دستگا‌ه‌های انتظامی و اطلاعاتی دارند تا تمهیداتی بیندیشند که تروریست‌ها با پشتیبانی دشمنان نتوانند دست به این اقدامات بزنند.

وی گفت: این انتظار وجود دارد که پشتیبانان تروریست‌ها در داخل کشور تعقیب و برخورد شود چون حتما کسانی در داخل هستند که به آنها کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی قوه قضاییه در ابتدای صحبت‌های خود ضمن تبریک سال نو گفت: پیشاپیش ولادت حضرت زهرا (س) که روز زن نامیده می‌شود را به همه زنان، مادران و خواهران محترم تبریک عرض می‌کنم.

وی گفت:‌ در هفته‌های اخیر اتفاقاتی از ناحیه بعضی کشورهای غربی و شیطان بزرگ یعنی آمریکا رخ داد که یک بار دیگر ماهیت سلطه‌گران را برای مردم ما روشن‌تر کرد و مشخص شد چرا مردم ما مرگ بر آمریکا می‌گویند و به آمریکا اعتماد ندارند.

محسنی‌اژه‌ای افزود: آنها به هیچ وجه به موازین اخلاقی پایبند نیستند و آنچه را که در شان خودشان است به ملت ایران نسبت می‌دهند و می‌گویند ایران ناقض حقوق بشر است. پررویی و وقاحت هم حدی دارد. امروز بسیاری از کشورها از زیر پا گذاشته شدن حقوق‌شان توسط آمریکا و دیگر سلطه‌گران به عجز آمده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به نژادپرستی و ظلم به زنان توسط کشورهای غربی، گفت: کشورهای غربی به خاطر مطامع خودشان آمدند به ظاهر به نفع زنان ولی در واقع ظلم بزرگی به آنها و رکن رکین خانواده کردند که این ظلم استفاده ابزاری از زن است.

وی افزود: آمریکایی‌ها از طرفی بعضا به ملت ایران پیام می‌دهند که طرفدار شماییم و از طرفی در حال مذاکره هستند. از طرفی می‌خواهند بگویند به ایران اعتماد نداریم. ایران به خاطر ظلمی که در این کشور توسط دولتمردان آمریکایی و بعضی کشورهای غربی دیگر جاری شده به آنها اعتماد نداشته و ندارند ولی آنها بار دیگر آمدند و دست خود را رو کردند.

محسنی‌اژه‌ای تصریح کرد: مایه تاسف است که هنوز هم بعضی در داخل تصور می‌کنند که اگر به آمریکا چراغ سبز نشان بدهند مشکلات‌شان حل می‌شود و اگر در ایران از مظالم آمریکا گفته می‌شود به بعضی‌ها بر می‌خورد. مگر شما چه نسبتی با آمریکا دارید؟ این مایه تاسف است ولی از طرفی هم باعث می‌شود ماهیت آمریکازده‌ها مشخص شود.

سخنگوی قوه قضاییه اظهار کرد: در سال 92 اتفاق خوبی افتاد و رییس محترم قوه قضاییه دستور ویژه‌ای دادند تا پرونده‌های قصاص سریعتر بررسی شود و اگر همه ضوابط شرعی و قانونی در آنها رعایت شده و اولیای دم درخواست قصاص دارند، احکام اجرا شود اما مردم کار باارزشی انجام دادند و آن این بود که بیش از 300 نفر از اولیای دم رضایت دادند و این یک امر مطلوب و پسندیده بود.

محسنی‌اژه‌ای گفت: در سال 92 طبق آماری که از استان‌ها بدست آمده به غیر از سه استان که گزارش آنها تکمیل نشده در خصوص زمین‌هایی که به ناحق توسط افراد تصرف شده بود حدود 10 هزار هکتار از زمین‌های وابسته به دولت خلع ید شد و در اختیار دولت قرار گرفت.

وی گفت: قوه قضاییه در دو سال گذشته اقدامات ویژه‌ای در جهت پیشگیری و مقابله با شرارت‌ها و جرایم خشن انجام داد که بحمدالله این دو تا حد قابل توجهی موثر بودند به طوری که در سال 92 نسبت به سال 91 در مورد شش عنوان مجرمانه خشن، 23 درصد کاهش داشتیم.

ادامه دارد ...

کد N223741

وبگردی