آفتاب

شلیک به موسوی، کروبی و خاتمی در یک بازی رایانه ای!

شلیک به موسوی، کروبی و خاتمی در یک بازی رایانه ای!

این بازی که " بازگشت مختار" نام دارد، توسط سایتی به نام "هنر ناب اسلامی" در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و در آن، کاربران در صورتی که نتوانند به چهره‌ی برخی شخصیت‌ها شلیک کنند، امتیازشان و یه تعبیر بازی یارانه ای «بصیرتشان» کم می‌شود.

 به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی جمهوریت به تازگی یک بازی رایانه‌ای در فضای مجازی با نام "بازگشت مختار" به اشتراک گذاشته شده که در آن، برخی چهره‌ها سیاسی مانند محمد خاتمی مورد هدف قرار می‌گیرند.

این بازی که " بازگشت مختار"  نام دارد، توسط سایتی به نام "هنر ناب اسلامی" در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و در آن، کاربران در صورتی که نتوانند به چهره‌ی برخی شخصیت‌ها شلیک کنند، امتیازشان و یه تعبیر بازی یارانه ای «بصیرتشان» کم می‌شود. این بازی در حالی منتشر شده که " بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای" پیش از این اعلام کرد که هیچ تقاضایی برای اخذ مجوز از سوی دست‌اندرکاران این بازی به این بنیاد داده نشده است.

 

 

«فتنه را بگیر»، «سقوط موسوی»، «شلیک به مرتد» و «جدال با فتنه‌گران» دیگر بازی‌هایی هستند که در سایت «هنر ناب اسلامی» در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

در این راستا مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات با انتقاد از این نگاه فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار جمهوریت گفت: این رفتارها جز این که شکاف داخل جامعه را بیش تر و عمیق تر می کند هیچ نتیجه ای ندارد و این عملی دور از اخلاق و رویه اسلامی است چرا یک جامعه را به دو یا چند گروه مقابل هم تقسیم می کند.

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهردر مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: غیر قابل انکار است که این افراد به هرحال عده ای نگران ودوستدار نیز دارندو به جای این رفتارها باید به فکر مرهم برای زخمی بود که ایجاد شده است و ریشه دشمنیهاو سوتفاهمات راباید برداشت.

 

پزشکیان تصریح کرد: به جای این که دست بر روی نقاط اختلاف یک مسئله بگذاریم و آن را برجسته کنیم و با همت به سوی ویران کردن وحدت مردم یک جامعه برویم باید در جهت رفع این مشکل برآییم و با تکیه به مشترکات ازاین مراحل عبور کنیم.

 

وی ادامه داد: چرا عده ای به جای این که وحدت را در جامعه افزایش دهند در پی افزایش شکاف هستند و این دست از رفتارها تبعات روانی ، اجتماعی و فرهنگی جدی را درپی دارد و وحدت اجتماعی کاهش پیداخواهد کرد.

 

پزشکیان نگاه این بازی یارانه ای را نشان از خطر افزایش تندرویها در جامعه دانست و گفت: این نوع نگاه مبتنی بر دیدگاه های اسلامی نیست .

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که نگاه اسلامی با این دست از تندروی ها و توهین ها و برچسب های کلی مخالفت دارد ، تصریح کرد: این پرونده در شورایعالی امنیت ملی یا هر نهاد قضایی دیگری در دست دست اندرکاران است و بدون محاکمه نباید چنین برچسب هایی به آنان زد و دادگاه باید به جرائم رسیدگی کند و حکم و حد ان را مشخص کند نه این که بدون محاکمه آنان را با چنین عناوینی با ابزارهای فرهنگی به جامعه معرفی کرد.

در این راستا حسین واعظیان - رییس روابط عمومی مرکز توسعه‌ی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد - با یادآوری این‌که این مرکز در زمینه‌ی تولید محتوای دیجیتال فعالیت دارد تأکید کرده است طی تقسیم کار داخلی وزارتخانه، تمام کارهای مربوط به صدور مجوز و گرفتن استعلام برای بازی‌های رایانه‌ای به "بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای" مربوط است.

همچنین حسن معظمی - معاونت ارتباطات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای - در این‌باره گفته است که حال که این بازی در فضای مجازی کشور منتشر شده، ما براساس وظایف ذاتی خود این موضوع را به مراجع ذی‌صلاح از جمله معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، نیروی انتظامی و قوه‌ی قضاییه اطلاع خواهیم داد تا تصمیم‌های لازم در این زمینه گرفته و نسبت به برخورد قانونی با آن اقدام شود. پایان پیام

 این در حالی است که رسیدگی به محتوای بازی‌های رایانه‌ای و صدور مجوز برای این بازی‌ها در حیطه‌ی وظایف معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

علاوه بر این دبیرخانه معاونت مطبوعاتی نیز پیش از این اعلام کرده بود که هیچ‌ نامه‌ای درباره‌ی این بازی به این معاونت نرسیده است./
کد N223697

وبگردی