آفتاب

نشست اتحادیه عرب با موضوع خاورمیانه‌ عاری از سلاح‌های کشتار جمعی

نشست اتحادیه عرب با موضوع خاورمیانه‌ عاری از سلاح‌های کشتار جمعی

بیست و پنجمین نشست مسئولان ارشد کشورهای عربی روز یکشنبه در خصوص مساله سلاح‌های هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه در مقر اتحادیه عرب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، "وائل الاسد"، مدیر اداره روابط خارجه در اتحادیه عرب در سخنانی در حاشیه نشست این اتحادیه عنوان داشت: در این نشست که ظرف دو روز برگزار می‌شود تعدادی از مسائل و در راس آن ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: این نشست اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که 10 روز پیش از برگزاری سومین نشست مقدماتی اعضای معاهده عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای جهت بازنگری در این معاهده برگزار می‌شود.

وائل الاسد در پاسخ به این سوال که آیا مشکلاتی که مانع از برگزاری نشست سازمان ملل در خصوص خاورمیانه در سال 2012 می‌شد همچنان وجود دارد یا خیر، گفت: موانع همچنان ادامه دارد و تعلل‌ها برای دست بردن در فحوای این نشست که از سوی سازمان ملل تعیین شد پایان نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای عربی انتظار این قبیل مانع تراشی‌ها را از سوی اسرائیل و حامیان آن در عرصه بین الملل دارند. در مقابل نیز، یک موضع عربی گروهی وجود دارد که از لحاظ هماهنگی و قوت شاهد آن در گذشته نبوده‌ایم چرا که عرب‌ها به این حقیقت پی برده‌اند که از این نشست چه می‌خواهد و چرا این نشست باعث ناخرسندی دیگران شده و تلاش می‌کنند موضع یکپارچه عربی را از بین ببرند.

انتهای پیام

کد N222641

وبگردی