آفتاب
تحولات سوریه/

سلاحهای دوش پرتاب آمریکایی بر دوش تروریستها/ ازسرگیری روند انتقال تسلیحات شیمیایی

سلاحهای دوش پرتاب آمریکایی بر دوش تروریستها/ ازسرگیری روند انتقال تسلیحات شیمیایی

منابع خبری از اقدام آمریکا در ارسال سلاحهای ضد تانک دوش پرتاب برای گروههای مسلح در سوریه و ازسرگیری انتقال تسلیحات شیمیایی این کشور خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجله آمریکایی تایم به نقل از برخی منابع امنیتی از ارسال تسلیحات دوش پرتاب ضد تانک توسط آمریکا برای گروههای مسلح در سوریه خبر داد.

این منبع با اشاره به نوار ویدئویی که در ابتدای ماه جاری میلادی در این رابطه منتشر شد اعلام کرد این اقدام آمریکا پس اخذ رای مثبت اعضای کنگره اتخاذ شده شده است.

دیده شده که این نوع اسلحه در ادلب واقع در شمال سوریه استفاده شده و این در حالی است که کارشناسان نمی توانند پیش بینی کنند که چه تعداد از این سلاحها و چگونه و چه زمانی وارد سوریه شده است.

از سوی دیگر منابع خبری از آغاز محدد عملیات انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه خبر دادند.

"سایمون رودی" سخنگوی نیروی دریایی عملیات انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه در این باره اظهار داشت: آغاز مجدد عملیات انتقال تسلیحات شیمیایی سوریه نشان دهنده این است که می توان بر برنامه زمانی که از پیش تعیین شده پایبند بود اما شرایط امنیتی نقش مهمی را در پایبندی به این برامه ایفا می کند.

وی همچنین با اشاره به مساعد بودن شرایط امنیتی در زمان کنونی اعلام کرد که 14 محموله تسلیحات شیمیایی سوریه از تاریخ 4 آوریل در کشتی دانمارکی در بندر لاذقیه بارگیری شده است.

کد N218272

وبگردی