آفتاب

رییس کمیسیون قانون اساسی ترکیه خواستار مسدود شدن توییتر شد

رییس کمیسیون قانون اساسی ترکیه خواستار مسدود شدن توییتر شد

آنکارا- ایرنا - «برهان کوزو» رییس کمیسیون قانون اساسی ترکیه و نماینده حزب حاکم عدالت و توسعه در مجلس ملی این کشور با طرح شکایت در دادگاه قانون اساسی ترکیه خواستار مسدود کردن شبکه اجتماعی «توییتر» شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، وی در درخواست خود به دادگاه قانون اساسی ترکیه عنوان کرد: در صفحاتی در این شبکه اجتماعی به او توهین شده است و در صورتی که ممنوعیت دسترسی به این صفحات وجود نداشته باشد، خواستار ممنوعیت دسترسی کاربران به شبکه توییتر هستم.

کوزو که از حقوقدانان قانون اساسی ترکیه است، گفت: نزد دادستانی آنکارا نیز به این دلیل اقامه دعوی کرده بود، اما به علت مشخص نبودن اینکه توهین به وی از سوی چه کسی انجام شده است، به شکایت وی رسیدگی نشد.

در پی عملیات فساد مالی و ارتشا در 26 آذر ماه گذشته توسط پلیس و قوه قضاییه استانبول و دستگیری شماری از منتسبان به دولت ترکیه و متعاقب آن افشاگری ها علیه دولت آنکارا، بسیاری از نوارهای صوتی منتسب به مقامات دولتی در شبکه های اجتماعی منتشر شد و دولت آنکارا در راستای امنیت ملی ترکیه دستور مسدود شدن شبکه اجتماعی توییتر را صادر کرد.

به رغم حکم دادگاه آنکارا در زمینه غیر قانونی بودن ممنوعیت دسترسی به توییتر، دولت آنکارا از لغو دستور دسترسی به توییتر ممانعت کرد و در پی آن، دادگاه قانون اساسی ترکیه هفته گذشته با صدور حکمی خواستار رفع ممنوعیت این شبکه اجتماعی شد.

مقامات دولتی ترکیه با انتقاد شدید از این حکم، خواستار تصحیح آن شدند و نخست وزیر ترکیه گفت: به حکم دادگاه قانون اساسی احترام نمی گذارم.

خاورم**2012** 230**1545
کد N216931

وبگردی