آفتاب

وزیر خارجه ترکیه: پست ریاست جمهوری حق اردوعان است

وزیر خارجه ترکیه: پست ریاست جمهوری حق اردوعان است

آنکارا- ایرنا ˈاحمد داوداوغلو ˈ وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اگر ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه تمایل به نامزدی را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور داشته باشد، این پست حق اوست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تلویزیون دولتی ترکیه، داوداوغلو در یک گفت و گوی تلویزیونی با بیان این مطلب افزود: اردوغان این قدرت را دارد که در صورت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، با آرای مردم به این سمت انتخاب شود.

وی با اشاره به آغاز گمانه زنی ها و رایزنی ها در مورد نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در ترکیه گفت: ضرورتی برای آغاز بحث های سیاسی در این باره نمی بینم و بر این باورم که مردم ترکیه نیز از این قبیل بحث ها استقبال نمی کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه در پاسخ به سووالی درباره نتایج انتخابات اخیر شهرداری ها در این کشور گفت: حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ موفق به کسب رای از همه مناطق ترکیه شده اما رقبای این حزب در بسیاری از استان ها رای بسیار اندکی کسب کردند. احزاب مخالف باید نتیجه انتخابات اخیر را به خوبی ارزیابی کنند.

انتخابات شهرداری ها در ترکیه روز یکشنبه هفته گذشته برگزار شد و حزب حاکم عدالت و توسعه در آمار غیر رسمی با کسب بیش از 45 درصد آرا پیروز کلی این انتخابات شد.

خاورم ** 2010** 230**1479
کد N215614

وبگردی