آفتاب

اختصاص بیشترین تذکر به وزرای راه و شهرسازی،‌ جهاد کشاورزی و نیرو از سوی نمایندگان

اختصاص بیشترین تذکر به وزرای راه و شهرسازی،‌ جهاد کشاورزی و نیرو از سوی نمایندگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرات کتبی خود بیشترین تذکرات را به وزرای راه ‌و شهرسازی، جهاد کشاورزی و نیرو در مورد رسیدگی به وضعیت حوزه‌های انتخابیه دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این تذکرات به شرح زیر است:

* کوچکی نژاد و ندیمی نمایندگان رشت و لاهیجان به وزیر ورزش و جوانان: برگرداندن یک امتیاز کسر شده تیم داماش- پرسپولیس.

* طاهری و نظری‌مهر نمایندگان گرگان و کردکوی به رییس جمهور: تذکر به مرکز آمار ایران برای اصلاح در شیوه ‌آماری‌گیری بیکاران کشور.

* شریعت‌نژاد نماینده تنکابن به رییس جمهور: تسریع در تعیین تکلیف آسیب‌دیدگان ناشی از برف سنگین غرب مازندران با مرکزیت تنکابن.

* نیاز‌آذری و ناصری نمایندگان بابل به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در پرداخت در خسارت باغداران شهرستان بابل.

* رحمانی‌،علی‌لو‌،مددی، باقری، سعیدی،‌ پزشکیان،‌ دهقانی‌،‌ دواتگری،‌ فلاحی باباجان، فرهنگی، نمایندگان شبستر، میانه، بناب، تبریز، ورزقان، مراغه و اهر به رییس جمهور: دستور تسریع در برآورد و جبران خسارت وارده به کشاورزان و باغداران استان آذربایجان شرقی براثر سرمازدگی ابتدای سال جاری.

* قاضی‌پور‌ نماینده ارومیه به وزیر خارجه: تسریع در تشکیل کنسولگری عراق در ارومیه.

* اکبریان‌، کولیوند،‌کیایی‌نژاد،‌حسینی، احمدی لاشکی، مقیمی، علی‌پور و یوسفیان ملا به وزیر راه و شهرسازی: جلوگیری از خروج پروژه آزادراه تهران- شمال از برنامه‌های این وزارتخانه علیرغم وعده وزیر و نیاز کشور.

* موسوی‌نژاد نماینده دستشتان به وزیر خارجه: تسریع در پاسخ قاطعانه و عزتمندانه به بیانیه اتحادیه اروپا و پرهیز از تسامح و تساهل در برابر کشورهای زیاده‌خواهی غربی.

* زمانیان نماینده شهرکرد به وزیر راه و شهرسازی: عملکرد نامناسب بنیاد مسکن در چهارمحال و بختیاری به خصوص شهرکرد،‌به وزیر جهاد کشاورزی: جلوگیری از واردات بادام و گردوی خارجی با توجه به تولید بادام داخلی.

* عبدی نماینده خرم‌آباد به وزیر جهاد کشاورزی: باب شدن شیوه‌های نامبارک خرید و فروش پست‌های مدیریتی در سازمان جهاد کشاورزی لرستان‌، به وزیر اطلاعات: کندی و مماشات در برخورد با مدیریت‌های خاطی و کندی اقدامات قانونی در مجموعه‌های تحت نظر.

* سالک نماینده اصفهان به وزیر نیرو: تامین آب شرب و کشاورزی این استان.

* دستغیب نماینده شیراز به وزیر کشور: ضرورت رسیدگی به وضعیت کارتن‌خواب‌ها و معتادان و ناامنی‌های ایجاد شده برای شهروندان،‌به وزیر ارتباطات: عدم تعادل بین ساخت و سازهای مسکن‌های جدید و کمبود و نقصان امکانات فنی نسبت به واگذاری تلفن ثابت.

* حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا به رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: عدم حساسیت و تصمیم‌گیری به جبران خسارت وارده به کشاورزان شمال غرب.

* منظری توکلی نماینده بافت و رابر به وزیر نیرو: تکمیل تصفیه‌خانه سد بافت به منظور تامین آب آشامیدنی.

* افتخاری و احمدی لاشکی‌ به وزیر ارتباطات: علت توزیع سیم کارتهای فاقد اعتبار کشور عربستان در فرودگاه مهرآباد در میان زائران خانه خدا.

* قاضی‌پور و محجوب نماینده ارومیه و تهران به رییس جمهور و وزیر نیرو: جلوگیری از خشک شدن دریاچه ارومیه اقدام فوری در این زمینه.

*کوچکی نژاد و نعیمی رزم نماینده رشت و آستار به وزرای نفت و کشور: رسیدگی به فوری خانواده‌های که براثر حادثه شش نفر از اعضای خود را از دست داده‌اند.

* جعفری بنه‌خلخال نماینده مردم خلخال به وزیر صنعت: عدم تعیین و تکلیف و راه‌اندازی کارخانه سیمان خلخال بعد از بیست سال،‌به وزیر راه و شهرسازی: عدم توجه به وضعیت جاده اسالم- خلخال.

* حضری نماینده پیرانشهر به وزیر راه: تعریض و بهسازی و گاردیل جاده سردشت- پیرانشهر، مهاباد- بانه و بوکان.

* قادری نماینده شیراز به رییس جمهور: اعلام سقف درآمدی قبل از ثبت‌نام برای دریافت یارانه در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها.

* هاشمی نخل ابراهیمی نماینده میناب به وزیر راه: تسریع در احداث راه رودان به زیارتعلی.

* جعفری نماینده خلخال به وزیر جهاد کشاورزی: توجه جدی به کشاورزان و روستاییان.

* گروسی نماینده شهریار به وزیر جهاد کشاورزی: اقدام در خصوص جبران سرمازدگی شدید باغات در شهرستان‌های شهریار‌،قدس و ملارد.

*بذرپاش نماینده تهران به وزیر ورزش: برخورد نامناسب با باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در روزهای پایانی مسابقات لیگ برتر که باعث تاثیر در عملکرد این تیم‌ها شده است به وزیر امور اقتصادی و دارایی: برخورد نامناسب با مردم در توجیه در جهت انصراف از دریافت یارانه‌.

* احمدی نماینده دهلران به وزیر نیرو: دلیل انفعال و بی‌برنامگی این وزارتخانه در مدیریت و بهره‌برداری از سد برق‌آبی.

* خجسته نماینده همدان به وزیر علوم: لزوم فضای بانشاط سیاسی در دانشگاه‌ها.

انتهای پیام

کد N214193

وبگردی