آفتاب
مقام وزارت خارجه اوکراین:

آماده مذاکره با روسیه در مورد بحران اوکراین هستیم

آماده مذاکره با روسیه در مورد بحران اوکراین هستیم

تهران-ایرنا- یکی از مقامات ارشد وزارت خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور آماده انجام مذاکره با روسیه با هدف حل و فصل بحران در اوکراین به ویژه با مشارکت میانجی گران بین المللی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، ˈیوهن پربینیسˈ مدیر امور سیاستگذاری وزارت خارجه اوکراین روز سه شنبه به پایگاه خبری صدای روسیه گفت: اوکراین آماده مذاکره و گفتگو با طرف روس و با مشارکت میانجی گران اتحادیه اروپا و آمریکا است.

اظهارنظر این مقام وزارت خارجه اوکراین در حالی مطرح شده است که وزرای خارجه آمریکا و روسیه روز گذشته بار دیگر در مورد بحران اوکراین رایزنی کردند. جان کری و سرگئی لاوروف در مورد احتمال برگزاری سریع مذاکرات میان آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین با هدف حصول راه حل مسالمت آمیز در قبال بحران اوکراین گفتگو کردند.

این در حالی است که لاوروف روز سه شنبه اعلام کرد که مسکو آماده مذاکره است اما به این مسئله اشاره کرد که پیش از برگزاری هرگونه مذاکره ابتدا لازم است روسیه در جریان شکل و دستورکار این نوع مذاکرات باشد. وزیر خارجه روسیه همچنین خواستار تعامل و حضور نمایندگان جنوب شرق اوکراین در هرگونه مذاکره در مورد بحران اوکراین شد و گفت که یک پیش نویس قانون اساسی جدید اوکراین باید پیش از انجام این گونه مذاکرات ارائه شود.

لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ˈژرژه لبلو شیکوتیˈ وزیر امور خارجه آنگولا گفت: نمایندگان مناطق شرق و جنوب اوکراین باید در مذاکرات بین المللی در مورد بحران اوکراین حضور و مشارکت داشته باشند.

وی افزود: در این رابطه هر گونه دیدار یا مذاکرات چندجانبه که اعتراضات ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین را نادیده می گیرد رویکردی که مقامهای اوکراین در پیش گرفته اند موفق نخواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که خواهان شرکت نمایندگان استان های جنوب و شرق اوکراین در این گونه دیدارها هستیم.

لاوروف گفت: روسیه برای مشارکت در دیدارهای چندجانبه برای حل و فصل بحران اوکراین با مشارکت کشورهای اروپایی، آمریکا و طرف اوکراینی آمادگی دارد.

صدها نفر از ساکنان این مناطق ساختمان های حکومتی را اشغال کرده و در لوگانسک و دونتسک جدایی این مناطق از اوکراین را اعلام کرده اند.

مترجمام**9234**1856
کد N212382

وبگردی