آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

هلاکت 44 عضو داعش در فلوجه و جنوب بغداد/اتخاذ تدابیر جدید برای افزایش سطح آب فرات

هلاکت 44 عضو داعش در فلوجه و جنوب بغداد/اتخاذ تدابیر جدید برای افزایش سطح آب فرات

منابع امنیتی در عراق از هلاکت 44 عضو داعش در حملات 24 ساعت گذشته ارتش عراق به مواضع این گروه تروریستی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات امنیتی عراقی اعلام کردند: 44 عضو گروه تروریستی داعش در دو عملیات جداگانه ارتش عراق در فلوجه و جنوب بغداد طی 24 ساعت اخیر به هلاکت رسیده اند.

سخنگوی وزارت کشور عراق در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: یگان هفدهم ارتش عراق با گرفتار کردن تروریستهای داعش در یک کمین در منطقه دویلیبه در جنوب بغداد توانست تمام 25 عضو این گروه تروریستی را به هلاکت برساند.

ارتش عراق در عملیات هفته گذشته خود نیز توانسته بود 40 عضو این گروه تروریستی را که برای سیطره بر پادگان نظامی منطقه دویلیبه تلاش می کردند به هلاکت برساند.

نیروهای امنیتی عراق طی ساعات اخیر به طور گسترده در مناطق مختلق نزدیک به بغدادمستقر شده اند تا بر شرایط امنیتی سیطره داشته باشند و از نفوذ تروریستها جلوگیری کنند.

در تحولی دیگر در فلوجه نیز نیروهای واکنش سریع ارتش عراق با پشتیباتی نیروهای هوایی و آتش توپخانه توانستند به دو مقر داعش آسیبهای جدی وارد کرده و علاوه بر هلاکت 19 عضو این گروه تروریستی، 27 نفر دیگر از آنان را زخمی کنند.

شبکه المیادین نیز  در خبری کوتاه از کشته شدن 7 عضو داعش که 3 نفر از آنها سرکرده این گروه تروریستی بوده اند در غرب استان دیالی خبر داد.

این شبکه همچنین از بازگشایی دریچه های سد الانبار بر روی آب فرات در راستای افزایش سطح آب این رودخانه حیاتی عراق خبر داد. گروه تروریستی داعش اخیرا با بستن دریچه های سد النعیمیه موجبات کاهش سطح آب فرات را به وجود آورده است.

کد N212152

وبگردی