آفتاب

وزیر اطلاع رسانی سوریه: نمی‌گذاریم انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر بیفتد

وزیر اطلاع رسانی سوریه: نمی‌گذاریم انتخابات ریاست جمهوری به تاخیر بیفتد

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه با بیان اینکه مساله انتخابات ریاست جمهوری مساله‌ای جدای از عملیات نظامی است، گفت: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد درگیری و مقابله با گروه‌های تروریستی چون القاعده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سوریه نیوز، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد: مساله ریاست جمهوری در سوریه مساله‌ای جدا و متفاوت با عملیات نظامی است.

وی تصریح کرد: تا زمان انتخابات ما برای پایان دادن به جنگ و درگیری‌ها در سوریه تلاش می‌کنیم و عملیات نظامی همچنان ادامه خواهد داشت.

الزعبی تاکید کرد: به هیچ نیروی امنیتی، نظامی یا سیاسی چه در داخل و چه در خارج اجازه نمی‌دهیم انتخابات ریاست جمهوری را لغو یا از موعد مقرر خود به تاخیر بیندازد.

وی عنوان داشت: به عقیده من مساله ریاست جمهوری پایداری سوری‌ها و تلاش آنها و همچنین قدرت و توان نیروهای نظامی را تقویت می‌کند.

الزعبی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری به مثابه امتحانی برای آزمودن اظهارات سیاسی و قانونی سوری‌ها است، گفت: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تنها کسی است که درباره نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم‌گیری می‌کند.

الزعبی گفت: آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد درگیری و مقابله با گروه‌های تروریستی مثل القاعده است و کاملا روشن و آشکار است که ترکیه و کشورهای غربی از این گروه‌ها حمایت مالی و نظامی به عمل می‌آورند و بر اقدامات ‌آنها سرپوش سیاسی می‌گذارند.

الزعبی ادامه داد: به نظر من کسانی که جنگ را در سوریه اداره می‌کنند کاملا واقفند که مردم سوریه بر این عقیده‌اند این جنگ، جنگ سرنوشت‌ است و نه فقط سرنوشت سوریه بلکه سرنوشت عربیت، اسلام،‌ مسیحیت و سرنوشت کل منطقه را تعیین می‌کند.

الزعبی خاطرنشان کرد: ماهیت گروه‌های تروریستی و حامیان آنها کاملا برای ما آشکار است.

انتهای پیام

کد N210674

وبگردی