آفتاب
/اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی/

معممی‌مقدم: برای رسیدن به منویات رهبری دستگاه‌ها با هم تعامل داشته باشند

معممی‌مقدم: برای رسیدن به منویات رهبری دستگاه‌ها با هم تعامل داشته باشند

مدیرکل تشکل‌های دینی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات گفت: فرهنگ متاثر از سیاست، اقتصاد و اجتماع است به تعبیری اگر در حوزه سیاست خطایی صورت گیرد تاثیرش را در مسائل فرهنگی می‌بینیم.

وی افزود: رهبری به فرهنگ نگاهی جهادگرایانه داشتند یعنی برای رسیدن به فرهنگی والا باید جهادی ملی راه بیفتد.

رضا معممی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این مطلب و با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اظهار کرد: سال اقتصاد و فرهنگ یعنی گفتمان سازی به همراه نتیجه‌گرایی و باید نزدیک‌ترین راه‌ها را برای تحقق اهداف انقلاب و تبیین مدیریت جهادی انتخاب کنیم و راحت‌ترین راه فرهنگ‌سازی درست است که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

وی افزود: نامگذاری این سال به نام اقتصاد و فرهنگ یعنی اینکه فرهنگ در قله تمام مسائل وجود دارد و ما باید با مدیریت جهادی از فرهنگ و اقتصاد کشور دفاع کنیم. متاسفانه در زمان‌هایی ضعف‌های مدیران منجر شد که مدیریت جهادی در عرصه فرهنگی به وجود نیاید و دلیل آن مواردی همچون عدم داشتن روحیه جمعی و عدم تدبیرگرایی و عدالت‌ بود که باید برای رسیدن به فرهنگی والا در مقابل اینگونه مسائل بایستیم.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات یادآور شد: متاسفانه در عرصه فرهنگ ما گاهی جزیره‌ای عمل کردیم و برای اینکه بتوانیم به آن مدیریت جهادی که مدنظر رهبری است دست پیدا کنیم باید عدالت در جامعه نهادینه شود و تغییر فرهنگ را مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: البته تحول فرهنگی بخشنامه‌ای نیست چون رفتارها و باورهای مردم را نمی‌توان با بخشنامه اصلاح کرد.

معمی مقدم ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به مدیریت فرهنگی برسیم باید یک حرکت خودجوش در بین مردم به وجود بیاید و مخاطب مقام معظم رهبری تمام مسئولان و آحاد مردم هستند و برای رسیدن به فرهنگ و اقتصادی والا همه باید همکاری کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مدیریت فرهنگی یعنی از خودگذشتن، مردم گرایی، ارزش‌گرایی و انعطاف‌پذیری، نوآوری و پویایی در ابعاد مختلف فرهنگ. برای رسیدن به مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ باید مردم را به سمت مساجد و شعائر اسلامی سوق دهیم چرا که حیات طیبه مردم در گروی به اوج رسیدن فرهنگ دینی است.

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات در پایان گفت: برای رسیدن به منویات رهبری دستگاه‌ها باید بدانند که رقیب همدیگر نیستند و از طریق هم‌افزایی و مدیریت جامعه می‌توان به تعامل رسید، که این تعامل به تعالی جامعه کمک می‌کند. به تعبیری مدیریت جهادی یعنی رسیدن به مقصد از طریق کوتاه‌ترین راه، کمترین هزینه و بالاترین سرعت.

انتهای پیام

کد N210474

وبگردی