آفتاب

تظاهرات ضد چین در تایوان

تظاهرات ضد چین در تایوان

تظاهرات، همراه با تحصن اعتراضی در تایوان علیه توافق تجاری با چین سبب تعطیلی پارلمان و دودستگی عمیق در این جزیره شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، معترضان که اکثریت آن‌ها را دانشجویان تشکیل می‌دادند، در حالی که گل آفتابگردان را که نمادی از امید است در دست داشتند، توافق تجاری میان تایپه و پکن را محکوم کردند.

این در حالی است که رئیس‌جمهوری تایوان به همراه دولت این کشور در موضع دفاع از این توافق برآمده و می‌گویند این توافق تجاری گامی حیاتی برای عادی‌سازی روابط با پکن و ایجاد اشتغال و بهبود و ارتقای استانداردهای زندگی است.

معترضان در تظاهرات و تحصن‌های اعتراضی خود خواستار لغو این توافق شده‌اند. آن‌ها همچنین از قانونگذاران خواستند تا مکانیسم نظارتی را برای بررسی توافقنامه‌های تجاری با چین پیش از تایید این توافق تجاری، تصویب کنند.

مایلز لین، رهبر اصلی این تظاهرات گفت، دولت تایپه نباید این توافق تجاری را با چین به تصویب برساند.

این نخستین بار است که معترضان در تایوان، پارلمان را به نشانه اعتراض به طرح‌های چین تصرف کرده و زمام امور آن را بر عهده گرفته‌اند.

این در حالی است که ما یینگ-ژئو، رئیس‌جمهوری تایوان به خبرنگاران گفته بود: این توافق تجاری باعث تقویت و رشد اقتصادی در تایوان و ایجاد 12 هزار شغل در کشور می‌شود و تضمینی است برای رقابت‌های آتی اقتصادی در کشور.

سخنگوی حزب حاکم تایوان نیز گفت: این توافق تجاری برای تعدادی از بخش‌های اقتصاد از جمله بازار کشور منافعی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N208876

وبگردی