آفتاب

تل‌آویو از عباس به اتهام ارتکاب "جنایات جنگی" شکایت می‌کند!

تل‌آویو از عباس به اتهام ارتکاب "جنایات جنگی" شکایت می‌کند!

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو قصد دارد علیه محمود عباس به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی به دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی و رئیس حزب "خانه یهودی" عنوان داشت: شکایت نخست به دلیل آن صورت می‌گیرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اموالی را به جنبش حماس که موشک‌ به سمت مردم اسرائیل شلیک می‌کند اختصاص داده و شکایت دوم به دلیل حمایت مالی عباس از "خرابکاران و قاتلان" است.

وی تصریح کرد که شکست مذاکره با فلسطینی‌ها به این دلیل است که عباس با به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" مخالفت کرده است.

بنت در خصوص اتهام‌های مطرح شده از سوی تزیپی لیونی، مذاکره‌کننده ارشد رژیم صهیونیستی در روند صلح علیه حزب "خانه یهودی" عنوان داشت: از این اقدام لیونی که به جای فلسطینی‌ها اسرائیل را متهم می‌کند متاسفم.

وی تاکید کرد: جایز نیست که امتیازهایی به فلسطینی‌ها داده شود تا آنها به سازمان ملل نروند. من آماده هستم تا بلیت سفر به نیویورک را برای عباس بخرم و در عین حال ما علیه وی شکایت می‌کنیم.

در همین راستا،‌ تزیپی لیونی به شدت از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انتقاد و اعلام کرد که وی را به عنوان یک شریک واقعی برای مذاکرات قبول ندارد.

وی تصریح کرد: مذاکرات پیچیده است و ما تلاش می‌کنیم تا به راهکاری برای پیشبرد مذاکرات و در عین حال حفظ منافع اسرائیل دست یابیم. کادر مذاکره‌کننده ظرف هشت ماه گذشته نتوانستند به پیشرفتی در مذاکرات دست یابند و من از این امر تاسف می‌خورم.

انتهای پیام

کد N206985

وبگردی