آفتاب

سفال و سرامیک پرفروش ترین سوغان سمنان در نوروز امسال

سفال و سرامیک پرفروش ترین سوغان سمنان در نوروز امسال

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان گفت: سفال و سرامیک پرفروش‌ترین سوغات سمنان در ایام نوروز بود.

جعفر صفاخواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، افزود: در ایام نوروز از اول فروردین ماه بازارچه‌های صنایع دستی در 6 شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر و سرخه بر پا شد که این بازرچه‌ها در بیشتر شهرستان‌ها کارشان به اتمام رسیده، اما در شهرستان سمنان امروز 17 فروردین ماه به کار خود پایان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این بازارچه‌ها 65 غرفه صنایع دستی در سطح استان برپا بود، گفت: در این ایام سفال و سرامیک، گلیم و جاجیم بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان خاطر نشان کرد: امسال در این بازارچه‌ها صنایع دستی و هنرهای سنتی نظیر بافته‌های داری مثل‌(گلیم، جاجیم، گلیچ)، حوله بافی، چادر شب بافی، رومیزی، تراش ظروف سنگی، صنایع چوب، سنگ دوزی، پتینه دوزی، نقاشی روی شیشه‌، قلم زنی روی مس، نقاشی لاکی، سراجی سنتی، عروسک محلی، نمد مالی، زیور‌آلات سنتی و... به بازدید کنندگان ارائه شد.

صفاخواه با اشاره به حجم کم مسافرت‌های امسال نسبت به سال گذشته گفت: فروش صنایع دستی با توجه به حجم کمتر مسافرت‌ها بسیار خوب بود.

وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده فروش صنایع دستی در استان در نیمه‌های نعطیلات 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

انتهای پیام

کد N206924

وبگردی