آفتاب

ابراز تاسف گاوک از کشته شدن خبرنگار آلمانی در افغانستان

ابراز تاسف گاوک از کشته شدن خبرنگار آلمانی در افغانستان

رئیس جمهوری آلمان از کشته شدن یک خبرنگار و عکاس این کشور در جریان انتخابات سراسری افغانستان ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز گذشته "آنیا نیدرینگهاوس" خبرنگار و عکاس آلمانی بر اثر تیراندازی از سوی فردی که لباس پلیس افغانستان را به تن داشت، در شرق این کشور کشته شد. خبرگزاری آسوشیتدپرس ضمن تایید مرگ این خبرنگار از مجروح شدن "کتی گانن" دیگر خبرنگار خود در افغانستان خبر داد.

در همین حال دولت آلمان به مرگ عکاس و خبرنگار 48 ساله که در سال 2005 برنده جایزه پولیتزر در عکاسی شده بود، واکنش نشان داد. گزارش ها حاکی است دو خبرنگار مذکور در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در حال عزیمت به یک حوزه رای گیری در ولایت خوست بودند تا از نتایج اولیه این انتخابات خبر تهیه کنند.   

در این حین فردی با یونیفورم پلیس افغانستان به سمت خودروی این خبرنگاران حمله و با شلیک چند گلوله خبرنگار آلمانی را کشته و خبرنگار دیگر را نیز به شدت مجروح کرده است. مقامات پلیس افغانستان ضمن تایید این خبر که فرد مذکور از اعضای پلیس بوده از دستگیری و بازجویی وی خبر دادند.

در همین رابطه "یواخیم گاوک" رئیس جمهوری آلمان ضمن محکوم کردن این اقدام، از کشته شدن خبرنگار و عکاس این کشور در افغانستان ابراز تاسف کرد. "کاترین کارول" سردبیر خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با بیان این که دو خبرنگار مذکور از یک سال پیش در افغانستان فعالیت می کردند، تاکید کرد آنها نقش به سزایی در انعکاس اخبار و تحولات ماههای اخیر این کشور داشته اند.

کد N205879

وبگردی