آفتاب

مسکو اخراج خبرنگاران روس از اوکراین را نشانه وجود سانسور اعلام کرد

مسکو اخراج خبرنگاران روس از اوکراین را نشانه وجود سانسور اعلام کرد

مسکو- ایرنا- ˈکنستانتین دولگوفˈ نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر و دمکراسی،گفت: اخراج خبرنگاران روس از اوکراین و جلوگیری از حضور و فعالیت آنها در این کشور حاکی از سانسوری خبری حاکم در اوکراین است.

به گزارش ایرنا وزارت امور خارجه روسیه، دولگوف روز پنجشنبه گفت: جلوگیری از سفر خبرنگاران روس به اوکراین توسط مرزبانان این کشور حکایت از نگرانی و ترس مقام های اوکراینی از شکست تلاش های آنها برای شستشوی مغزی مردم این کشور دارد.

هفته گذشته دولت اوکراین به چند گروه از خبرنگاران کانال تلویزیونی رن.تی.وی و نیز روزنامه راسیسکایا گازتا اجازه ورود به این کشور را نداد و آنها از مبادی ورودی اوکراین مجبور به بازگشت به روسیه شدند.

نماینده تام الاختیار وزارت امور خارجه روسیه در امور حقوق بشر و دمکراسی گفت: این اقدام انزجار آور دیگر دولت اوکراین است که برای سانسور رویدادهای سیاسی انجام می گیرد که متاسفانه از طرف دولت این کشور اعمال شده است.

دولگوف اضافه کرد: این اقدام برای محروم کردن مردم اوکراین از دسترسی به اطلاعات موثق و درست در مورد رویدادهای این کشور و موارد نقض آشکار حقوق بشر در اوکراین ازجمله در مورد روس زبانان انجام می گیرد.

وی افزود: دولت اوکراین نگران است که اطلاعاتی که از طریق رسانه های خبری روسیه منتشر می شود تلاش های آنها برای شستشوی مغزی مردم را خنثی و بی اثر می کند.

روابط مسکو و کی یف به دنبال الحاق منطقه کریمه به روسیه تیره شده است.

به عقیده کارشناسان سیاسی، رسانه های خبری روسی اکثرا در انتشار اخبار خود در مورد اوکراین از مواضع دولت روسیه پیروی می کنند که این امر خوشایند مقامهای اوکراینی نیست.

اروپام/2242**۵۱۸**5981
کد N202726

وبگردی