آفتاب

ژاپن آماده میزبانی جام جهانی 2022 بجای قطر

ژاپن آماده میزبانی جام جهانی 2022 بجای قطر

پکن - ایرنا - ژاپن اعلام کرد که با توجه به اتهامات مربوط به فساد مالی در قطر حاضر است جام جهانی فوتبال 2022 را بجای آن کشور میزبانی کند.

به گزارش ایرنا ، کانیا دایینی رییس فدراسیون فوتبال ژاپن گفت که این کشور می تواند میزبان خوبی برای رقابت های جام جهانی فوتبال باشد.

این در شرایطی است که ژاپن عهده دار میزبانی المپیک 2020 است و توکیو برای این رقابت ها آماده می شود.

رسانه های ورزشی ژاپن روز دوشنبه به نقل از دایینی نوشتند : اگر فیفا بخواهد میزبان دیگری بجای قطر پیدا کند ژاپن با توجه به امکانات فراوان ورزشی و ورزشگاه های مختلف حاضر به میزبانی است.

وی افزود که ما میزبان المپیک هستیم اما حاضریم جایگزین قطر نیز برای برگزاری جام جهانی فوتبال شویم .

کمیته اخلاقی فیفا اخیرا گزارش هایی مبنی بر فساد در قطر مطرح کرد با این وصف ناظران می گویند بعید است فرصت میزبانی جام جهانی فوتبال 2022 از این کشور گرفته شود.

از مشکلات دیگر میزبانی قطر هوای گرم است و برخی خواستار تغییر زمان برگزاری بازی ها از تابستان به زمستان شده اند.

ژاپن که فرصت میزبانی این جام را در برابر قطر از دست داد پیشتر جام جهانی 2002 فوتبال را به صورت مشترک با کره جنوبی میزبانی کرده است.

دایینی گفت که ما بسیار آماده تر از سال 2002 هستیم و میزبانی به مراتب قوی تر از آن زمان خواهیم داشت.

ژاپن به دلیل برافراشته شدن پرچم هایی در بازی های اخیر فوتبال که شعارهای نژادپرستی چون ˈ فقط ژاپنی ها ˈ روی آن نقش بسته بود مورد انتقاد شدید قرار گرفته است .

رییس فدراسیون فوتبال ژاپن در این باره گفت که چنین اقداماتی وی را شوکه کرده است. وی گفت: ما ضد خارجی نیستیم و نباید این کارها تکرار شود.

آساق ** 2100 **1611
کد N199706

وبگردی