آفتاب

حزب کار ترکیه علیه اردوغان اقامه دعوی می‌کند

حزب کار ترکیه علیه اردوغان اقامه دعوی می‌کند

به دنبال انتشار نوار صوتی محرمانه متعلق به مسئولان امنیتی ترکیه در خصوص لزوم حمله به سوریه دبیرکل حزب کار ترکیه علیه رجب طیب اردوغان اقامه دعوی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت تشرین، سرهان بوللوک، دبیرکل حزب‌ کار ترکیه اعلام کرد که علیه حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان اقامه دعوی قضایی کرده است.

وی در ادامه عنوان داشت که این اقدام در پی انتشار نوار ضبط شده سخنان محرمانه مسئولان دولت ترکیه برای ایجاد بهانه با هدف آغاز حمله نظامی علیه سوریه انجام شد.

دبیرکل حزب کار ترکیه عنوان داشت: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه از نشست وزیر امور خارجه این کشور و مشاور سازمان اطلاعات و همچنین تنی چند از مسئولان امنیتی در این خصوص با خبر بوده و از طریق تماس تلفنی با آنها در ارتباط بوده است.

وی خواهان محاکمه این افراد در دادگاه عالی ترکیه به اتهام تشویق برای جنگ علیه کشوری دیگر و ارتکاب جرم علیه امنیت سوریه شد.

بوللوک تاکید کرد که این نوارها نشان می‌دهد که این مسئولان برای کشاندن ترکیه به جنگ با سوریه متحد شدند و نخست‌وزیر ترکیه نیز در جریان این اقدامات بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در این نشست در واقع خائنین به کشور و کسانی که علیه ترکیه توطئه می‌چینند حضور داشتند. تروریست‌هایی که دولت ترکیه ‌آنها را به سوریه فرستاده تا علیه مردم قهرمان این کشور بجنگند به ترکیه باز خواهند گشت. کسانی که علیه سوریه وارد عمل شدند آمادگی دارند تا علیه عراق، ایران و ترکیه نیز وارد عمل شوند. آمریکا، اسرائیل، اردوغان، قطر، عبدالله گل و فتح‌الله گولن همگی در این معرکه شکست خوردند.

انتهای پیام

کد N198635

وبگردی