آفتاب

دادستانی آنکارا تحقیق در مورد نوارصوتی نشست محرمانه علیه سوریه را آغاز کرد

دادستانی آنکارا تحقیق در مورد نوارصوتی نشست محرمانه علیه سوریه را آغاز کرد

آنکارا- ایرنا - دادستانی آنکارا در پی انتشار نوار صوتی نشست محرمانه ای در وزارت خارجه ترکیه در باره سوریه تحقیقات خود را با عنوان مضنون ˈ جاسوسی ˈ آغاز کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ، تحقیقات دادستانی آنکارا توسط دفتری که تحت عنوان ˈجرایم ارتکابی علیه نظم قانون اساسی ˈ تاسیس شده است ، صورت می گیرد.

این دفتر تحقیقاتی را نیز در باره کشف دستگاه های استراق سمع در دفتر کار ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه انجام می دهد.

براساس این گزارش ، به رغم انتشار ده ها نوار صوتی علیه مقامات بلند پایه ترکیه از جمله اردوغان در طول سه ماه گذشته این نخستین بار است که تحقیقات دادستانی با عنوان جاسوسی انجام می شود.

بعد از ظهر روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی ˈیوتیوبˈ یک نوار صوتی که ادعا می شود نوار صوتی نشست محرمانه ˈاحمد داوداوغلوˈ وزیرخارجه، ˈهاکان فیدانˈ رییس سازمان اطلاعات و امنیت ˈمیتˈ، ˈفریدون سینرلی اوغلوˈ قایم مقام وزارت خارجه و ˈ یاشار گولرˈ معاون رییس ستاد ارتش ترکیه در محل وزارت خارجه بود، منتشر شد.

در نوار صوتی یاد شده حاضران در مورد حمله ترکیه به سوریه بحث و تبادل نظر می کردند.

در این نوار، صدای منتسب به هاکان فیدان که به داود اوغلو می گوید اگر تصمیم به داشتن بهانه ای برای ورود به خاک سوریه دارید من می توانم بهانه لازم را آماده کنم، چهار نفر به سوریه می فرستم و آنان 8 موشک به خاک ترکیه شلیک می کنند ، مثلا آدم های ما آرامگاه ˈسلیمان شاهˈ ( پدربزرگ عثمان غازی موسس دولت عثمانی ) در خاک سوریه را مورد حمله قرار می دهند، پرچم ترکیه را پایین آورده و یک پرچم ساختگی در آنجا نصب می کنند.

از این قبیل کارها می توان انجام داد ولی مهم این است که تصمیم گرفته شود.

صدای منتسب به فریدون سینیرلی اوغلو قایم مقام وزارت امور خارجه ترکیه می گوید که حمله به آرامگاه سلیمان شاه می تواند توجیه بین المللی برای ما داشته باشد و همه در کنار ما قرار می گیرند.

خاورم**2012**230** 3404
کد N197485

وبگردی