آفتاب
/اقنصاد و فرهنگ با عزم ملی و همت جهادی/

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد: بازمهندسی نظام اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد داد: بازمهندسی نظام اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عملکرد دولت‌های گذشته در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی امروز شرایط کشور را در وضعیتی قرار داده است که مقام معظم رهبری سال 1393 را به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری کردند و از مردم و مسئولان خواستند تا اقتصاد مقاومتی را در عزمی ملی محقق کنند.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: زیرساخت و بستر اصلی اقتصاد مقاومتی قبل از هر مسئله مادی تغییر در نگرش‌ها و رویکردهاست به بیان دیگر برای مقاوم شدن در برابر بیگانگان، فرهنگ مصرف کشور باید تغییر کند. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم میزان مصرف در ایران به ویژه مصرف انرژی بالاخص انرژی‌های فسیلی چند برابر میانگین مصرف جهانی است، این مسئله ضرورت افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و در یک کلام جهاد اقتصادی را به نیازی اساسی مبدل کرده است.

نماینده مردم کلیبر در پیشنهادی خواستار بازمهندسی نظام اقتصادی کشور مبتنی بر اقتصاد مقاومتی شد و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی در عرصه‌های مختلف اقتصادی هستیم به این معنا که سیاست‌های کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه در بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی باید به نحوی اصلاح شود که فضای کسب و کار تسهیل شود، هزینه‌های تولید کاهش و راندمان کار افزایش یابد. برای نیل به این هدف باید از ظرفیت کارشناسان و خبرگان اقتصادی در همه حوزه‌ها بهترین استفاده را برد.

وی قوای مقننه و مجریه را بر استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کارشناسی دعوت کرد و افزود: مجلس و دولت باید از کارشناسان و نخبگانی که سالها به محاق رانده شدند در تنقیح، اصلاح یا تدوین قوانین در عمل استفاده کند چرا که به تجربه ثابت شده گاهی تصمیمات احساسی ضرباتی عمیق‌تر از نقشه‌های شوم دشمنان بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرده است.

انتهای پیام

کد N191452

وبگردی