آفتاب

رئیس‌جمهور آرژانتین آمریکا و انگلیس را به ریاکاری در خصوص کریمه متهم کرد

رئیس‌جمهور آرژانتین آمریکا و انگلیس را به ریاکاری در خصوص کریمه متهم کرد

رئیس جمهوری آرژانتین گفت: آمریکا و انگلیس معیارهای دوگانه‌ای در قبال شبه جزیره‌ فالکلند و کریمه دارند و با این کار تلاش‌ها برای حفظ تمامیت ارضی اوکراین را متزلزل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کریستینا فرناندز، رئیس جمهوری آرژانتین در جریان سخنرانی در پاریس، رفراندوم صورت گرفته در شبه جزیره‌ی کریمه را با مساله‌ی برگزاری رفراندوم در جزایر فالکلند برای باقی ماندن به عنوان بخشی از انگلیس مقایسه کرد.

جزایر فالکلند در اسپانیا به جزایر "مالویناس" معروف است که آرژانتین تاکید دارد، انگلیس 180 سال پیش این جزایر را غصب کرده است.

فرناندز گفت: چیزی که برای حفظ صلح جهانی لازم و ضروری است، احترام به قانون بین‌الملل و نداشتن معیار دوگانه‌ در زمان تصمیم‌گیری است. شما نمی‌توانید موافق تمامیت ارضی در کریمه و مخالف تمامیت ارضی جزایر مالویناس در آرژانتین باشید.

در حالی که کشورهای آمریکای لاتین از موضع آرژانتین در خصوص جزایر مالویناس حمایت می‌کنند، 99/8 درصد از شهروندان این جزایر به باقی‌ماندن در کشور انگلیس رای دادند.

فرناندز افزود: ما از تمامیت ارضی کشوها حمایت می‌کنیم. یا باید به قوانینی که برای همه یکسان است احترام گذاشت یا باید در جهانی بی‌قانون زندگی کرد.

انتهای پیام

کد N190802

وبگردی