آفتاب

سوریه از شورای امنیت تقاضای کمک کرد

سوریه از شورای امنیت تقاضای کمک کرد

واحد مرکزی خبر نوشت:

وزارت امور خارجه سوریه در دو نامه ای که برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال کرد خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای بازداشتن رژیم صهیونیستی از ادامه تجاوز به خاک سوریه شد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از دمشق، وزارت امور خارجه روسیه در این دو نامه اسرائیل را به نقض توافق آتش بس سال 1974 و منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه این هفته با ادعاها و بهانه های واهی و دروغین متهم کرد. در این نامه آمده است، در این حملات یک نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند و زیانهای مادی زیادی به بار آمد.
این نامه می افزاید، دولت سوریه با مطلع کردن دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از این حملات، از شورای امنیت می خواهد تدابیر لازم را برای بازداشتن اسرائیل از ادامه تجاوزاتش که موجب بحرانی شدن اوضاع می شود و امنیت و صلح را در منطقه و جهان به خطر می اندازد اتخاذ کند.
سوریه حملات اسرائیل را نقض توافقنامه آتش بس و حمایت مستقیم از گروه های تروریستی مستقر در منطقه حایل بین دوطرف متهم کرد. اسرائیل همچنین به درمان تروریست های مجروح و فرستادن مجدد آنها به سوریه برای ادامه دادن به قتل و جنایت برضد ساکنان مناطق مرزی متهم شد.

5252

کد N190415

وبگردی