آفتاب

بومی های کانادا در اعتراض به نقض حقوق بشر مسیر راه آهن را مسدود کردند

بومی های کانادا در اعتراض به نقض حقوق بشر مسیر راه آهن را مسدود کردند

تهران - ایرنا - در حالی که دولت کانادا همواره علیه کشورهای دیگر ژست دفاع از حقوق بشر می گیرد، تعدادی از بومیان کانادا روز چهارشنبه در اعتراض به صدها مورد ناپدید شدن و قتل زنان بومی، مسیر راه آهن از پایتخت به دو شهر بزرگ این کشور را مسدود کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اتاوا ، معترضان بومی کانادا روز چهارشنبه حرکت تمام قطارهای مسافربری بین شهر اتاوا پایتخت کانادا با شهرهای تورنتو و مونترئال دو شهر بزرگ این کشور را متوقف کردند.

شرکت راه آهن ˈویا ریلˈ کانادا اعلام کرد که به دلیل اعتراض بومیان خدمات دهی در مسیرهای مونترئال - اتاوا - تورنتو مختل شده است.

این شرکت همچنین اعلام کرد ترتیبی داده است تا مسافران با اتوبوس به مقصد خود برسند.

خبرگزاری فرانسه به تعداد بومیان معترض اشاره ای نکرد و تنها نوشت که تصاویر رسانه های کانادا نشان می دهد که دهها فرد بومی در یک تقاطع راه آهن در حدود 220 کیلومتری شرق تورنتو چادر زده اند.

این خبرگزاری همچنین در بیان دلیل این اقدام بومیان تنها به ذکر این نکته به نقل یک مقام کانادایی بسنده کرد که این معترضان خواستار تحقیق دولت درباره صدها مورد مفقود شدن و قتل زنان بومی در سرتاسر کانادا هستند.

این در حالی است که به گزارش سازمان عفو بین الملل ، انجمن زنان بومی کانادا بیش از 580 مورد ناپدیدی و قتل زنان بومی کانادا را در سال های اخیر به ثبت رسانده است. عفو بین الملل تاکید کرده که به دلیل نقصان های موجود در گزارش های دولت و پلیس کانادا ، آمار واقعی این زنان مفقود و مقتول می تواند بسیار بیش از این تعداد باشد.

مترجمام**1078** 3404
کد N190295

وبگردی