آفتاب

بایدن: در حال بررسی استقرار نیرو در منطقه بالتیک هستیم

بایدن: در حال بررسی استقرار نیرو در منطقه بالتیک هستیم

معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به نگرانی متحدان کشورش در اروپای شرقی عنوان کرد که واشنگتن نگرانی‌ها از اقدامات روسیه را درک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا در سفری دو روزه به شرق اروپا رفت تا در خصوص راه‌های کاهش وابستگی کشورهای این منطقه به نفت و گاز روسیه گفت‌وگو کند.

در حالی که آمریکا اخیرا طرح‌هایی از جمله تمرین‌های هوایی در لهستان و گشت هوایی بر فراز بالتیک را اعلام کرده بود، به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، بایدن در خصوص اقدامات بیشتری که واشنگتن می‌تواند برای تضمین امنیت متحدانش اتخاذ کند،‌ مذاکره می‌کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، کشورش در حال بررسی گزینه استقرار گردشی سربازان خود در منطقه بالتیک است.

بایدن بعد از دیدار با رئیس‌جمهوری استونی در ورشو گفت، این نیروها تمرینات زمینی و دریایی برگزار خواهند کرد و ماموریت‌های آموزشی نیز خواهند داشت.

بایدن به رهبران حوزه بالتیک اطمینان داد که آمریکا خود را به دفاع از متحدانش در ناتو در برابر الحاق کریمه به روسیه متعهد می‌داند.

مسکو روز سه‌شنبه معاهده‌ای را امضا کرد که بر اساس آن کریمه به نقشه روسیه وارد می‌شود اما آمریکا این اقدام را به رسمیت نمی‌شناسد.

بایدن گفت: وقتی از هزینه صحبت می‌کنیم، منظورمان چیزی بیش از تحریم است. ما از این صحبت می‌کنیم که روسیه وارد مسیری شده است که اعتماد قدیمی را از بین می‌برد و مانع مشارکت کاملش در اقتصاد جهانی می شود.

بایدن افزود: ما در حال بررسی گزینه‌های دیگر به منظور افزایش فضا و وسعت همکاری‌های نظامی‌مان از جمله استقرار گردشی نیروها در منطقه بالتیک هستیم.

انتهای پیام

کد N189819

وبگردی