آفتاب

«دختر یانکی» عید به بابل می‌رود

«دختر یانکی» عید به بابل می‌رود

نمایش «دختر یانکی» با کارگردانی بهرام تشکر سوم تا پنجم فرودین در بابل روی صحنه می‌رود.

این نمایش که چندی پیش در فرهنگسرای نیاوران به صحنه رفت بعد از اجراهای خود در این فرهنگسرا در شیراز اجرا شد و حالا گروه اجرایی تصمیم گرفته‌اند در ایام نوروز نیز نمایش‌شان را در بابل اجرا کنند.

آوا فیاض که به عنوان مدیر تولید با اجرای این نمایش همکاری دارد در این زمینه توضیح داد: نمایش ما به طور کاملا خصوصی در بابل اجرا خواهد داشت و بر همین اساس از سوم تا پنجم فروردین در سالن همایش مدرسه «پورنگ» اجرا داریم.

وی اضافه کرد: استان مازندران اصلا سالن تئاتر ندارد. ما برای اجرای این نمایش هفت-هشت سالن همایش را دیدیم و در نهایت سالن همایش مدرسه پورنگ از همه بهتر بود اما به لحاظ فنی کمبودهای بسیاری دارد به همین دلیل مجری طرح ما از روز 27 اسفندماه مشغول تجهیز سالن است تا بتوان نمایش را به صحنه برد.

فیاض در پاسخ به این پرسش که با این وضعیت چرا قصد داشتید نمایش را در بابل اجرا کنید؟ توضیح داد: هم دغدغه من و هم دغدغه فؤاد خراباتی مجری طرح نمایش، اجرا در شهرستان‌های مختلف است. در همین راستا با موسسه خط رشد قراردادی یکساله داریم و می‌خواهیم کار دائمی انجام بدهیم.

وی یادآور شد: به هر حال اجرای نمایش در شهرهای دیگر باید از جایی آغاز شود. مثلا پیش از اجرای نمایش «ایوانف» کار امیررضا کوهستانی در شیراز، این شهر هم امکانات چندانی نداشت اما حالا اجرای نمایش در شیراز جا افتاده است.

او اضافه کرد:‌ در حال حاضر اجرای «دختر یانکی» برای اردیبهشت آینده در کرمانشاه قطعی شده و همچنین مشغول رایزنی با رشت، بندرعباس و مشهد هم هستیم.

فیاض با اظهار خرسندی از استقبال مردم بابل از اجرای نمایش «دختر یانکی» در این شهر گفت: مردم خودشان در نصب پوستر و بروشور به ما کمک کردند و حتی در تاکسی‌ها هم پوستر زده‌اند و این برای ما خیلی خوشایند است، ضمن اینکه شهر بابل در نوروز بین سه تا پنج میلیون مسافر نوروزی دارد که ما امیدواریم تعدادی از آن‌ها به دیدن نمایش «دختر یانکی» بیایند.

به گزارش ایسنا، نمایش «دختر یانکی» یکی از آثار مشهور نیل سایمون نمایشنامه‌نویس آمریکایی است که با طراحی و کارگردانی بهرام تشکر اجرا می‌شود.

بهنام تشکر، یکتا ناصر و بهرام تشکر بازیگران این اثر نمایشی هستند.

تهیه‌کننده این نمایش محمد قنبری است و فؤاد خراباتی مجری طرح آن است.

دیگر عوامل اجرای این نمایش به شرح زیر هستند: مدیر تولید: آوا فیاض، مشاور هنری: کیانوش اخباری، دستیار کارگردان: امیر تشکر، مدیران صحنه: امیر خلیلی و داود ونداده، طراح لباس: آیدا یزدانی، دستیار لباس: آیدا فرخ منش.

این نمایش به شکل خصوصی از روزهای 3 تا 5 فروردین رأس ساعت 20 در بابل به صحنه می‌رود.
کد N189525

وبگردی