آفتاب

صنعت‌ گردشگری ژنراتور تولیدشغل است

صنعت‌ گردشگری ژنراتور تولیدشغل است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: صنعت‌گردشگری ژنراتور تولید شغل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کرمانشاه، مهندس علی فعله‌گری در نشستی خبری که روز دوشنبه 26 اسفند ماه در محل هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه بیش از 4000 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون 2163 مورد آن به ثبت آثار ملی ایران رسیده است.

وی تاکید کرد: همانگونه که در دنیا، ایران را به عنوان بهشت باستان شناسی می شناسند، استان کرمانشاه نیز بهشتی در بهشت باستان شناسی ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با وجود تمام پتانسیل‌هایی که گردشگری استان کرمانشاه دارد اهتمام به مقوله توسعه گردشگری در استان بسیار کم بوده است به گونه‌ای که در مدت 10 ماهه نخست سال تنها یک جلسه کارگروه گردشگری در استانداری برگزار شده بود اما در این مدت کوتاهی که من این مسئولیت را بر عهده گرفته‌ام سه جلسه کارگروه گردشگری و سه جلسه ستاد خدمات سفر در استانداری برگزار شده است.

فعله‌گری افزود: اهتمام مدیریت جدید استان و مجموعه دولت تدبیر و امید به مقوله گردشگری بسیار ارزشمند و ویژه است که امیدواریم در سال آینده شاهد توسعه صنعت گردشگری در کشور و استان کرمانشاه باشیم.

وی تاکید کرد: جهانی شدن یک اثر، برندی بین‌المللی برای آن منطقه و آن اثر است و در ایران با وجود داشتن 33 هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده تا کنون تنها 16 اثر به ثبت جهانی رسیده‌اند که یکی از آنها بیستون است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه بیستون ویترین تاریخی ایران است که به ثبت میراث جهانی بشر هم رسیده است، تصریح کرد: تاق‌بستان نیز در آستانه ثبت جهانی شدن است و در این مسیر مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

وی افزود: در پرونده ثبت جهانی شدن تاق‌بستان یکسری نواقص وجود دارد که باید مرتفع شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بیش از 50 درصد کارهای ثبت جهانی تاق‌بستان انجام شده و امیدواریم که در سال 2014 تاق‌بستان در تارک میراث جهانی ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: غار قوری‌قلعه، معبد آناهیتا، قلعه یزدگرد، آثار ساسانی شهر قصرشیرین و تکیه معاون‌الملک از دیگر آثار تاریخی استان کرمانشاه هستند که قابلیت ثبت جهانی شدن را دارند.

فعله‌گری به حضور گسترده در نمایشگاه‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های توسعه صنعت گردشگری حضور و فعالیت در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری است و در تلاشیم که از سال آینده حضور و فعالیت گسترده‌تری در این نمایشگاه‌ها داشته باشیم.

وی ادامه داد: به دنبال جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در استان هستیم به گونه‌ای که در این استان 50 منطقه نمونه گردشگری به تصویب دولت رسیده که در بسیاری از آنها امکان سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برای حفاظت از 4000 اثر تاریخی استان تنها 30 نفر نیروی حفاظتی داریم، بنابراین برای حفاظت از این آثار خود این مردم هستند که بیشترین نقش را دارند و ما نیز برنامه داریم که در این خصوص انجمن‌های مردم نهاد را تقویت کنیم.

فعله‌گری در ادامه به برنامه‌های ویژه ایام نوروز 93 اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد که بتوانیم در نوروز 93 میزبانان شایسته‌ای برای گردشگران باشیم.

انتهای پیام

کد N186873

وبگردی