آفتاب

ارجاع هزینه های قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به کمیسیون اقتصادی

ارجاع هزینه های قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به کمیسیون اقتصادی

تهران - ایرنا - بند مربوط به بررسی هزینه های قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به دلیل برخی ابهامات به کمیسیون اقتصادی بازگشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن، بندهای 40 و 41 این لایحه را بررسی کردند که بند 40 به کمیسیون اقتصادی ارجاع داده شد.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد ارجاع بند 40 به کمیسیون اقتصادی را مطرح کرد که نمایندگان نیز با 136 رای موافق، پنج رای مخالف و هفت رای ممتنع از مجموع 203 نماینده حاضر در صحن علنی با آن موافقت کردند.

این بند به شیوه تشخیص هزینه های قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات براساس ماده 147 قانون مالیات های مستقیم اختصاص داشت.

نمایندگان همچنین با تصویب بند 41 این لایحه، بندهای (1) و (18) ماده 148 قانون مالیات های مستقیم را اصلاح و دو بند به عنوان بند (29) به آن الحاق کردند.

متن الحاقی به انتهای بند (2): «پرداختی به بازنشستگان موسسه حداکثر تا سقف یک دوازدهم معافیت موضوع ماده 84 این قانون»

متن جایگیزین بند 18: «سود، کارمزد و جریمه هایی که برای انجام عملیات موسسه به بانک ها ، صندوق تعاون و صندوق حمایت از بخش کشاورزی و همچنین موسسات اعتباری غیربانکی مجاز و شرکت های لیزینگ دارای مجوز از بانک مرکزی پرداخت شده یا تخصیص یافته باشد»

یند (29) الحاقی: «علاوه بر ذخیره مربوط به خدمات بعد از فروش (گارانتی) اشخاص حقوقی»

سیام**9103**2025**1535
کد N184321

وبگردی