آفتاب
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان:

اقلیت های دینی ایران نیازی به دلسوزی مدعیان دروغین حقوق بشر ندارند

اقلیت های دینی ایران نیازی به دلسوزی مدعیان دروغین حقوق بشر ندارند

ارومیه - ایرنا - نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان گفت: جامعه آشوری یک صدا گزارش دروغین گزارشگر ویژه سازمان ملل را محکوم کرده و با صراحت می گوید اقلیت های دینی ایران نیازی به دلسوزی احمد شهید و اربابان او ندارند.

یوناتن بت کلیا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مدعیان دروغین حقوق بشر باید بدانند اقلیت های دینی ایران پشتوانه بزرگی به نام قانون اساسی دارند و تمامی حقوق آنها در آن درج شده است.

وی با بیان اینکه اقلیت های دینی آزادی کامل دارند، اظهار کرد: ما دینی نیازی به قیمومیت و دلسوزی مدعیان دروغین حقوق بشر ندارد و معتقدند احمد شهید و همتایان او کسانی هستند که برخلاف تبلیغات دروغینشان مسلمان و مسیحی نشناخته و با اعمال وحشیانه خود در سوریه و دیگر نقاط جهان هزاران مسیحی را قتل عام کرده و کلیساها را به آتش می کشند.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدعیان حقوق بشر باید پاسخ دهند چرا در برابر چنین جنایاتی ساکن مانده و مسسببان آن را مجازات نمی کنند اما کشوری را که حامی بزرگ حقوق بشر است دائما ناقض حقوق بشر می خوانند.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان افزود: اقلیت های دینی - مذهبی و سایر قومیتها در جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه های مذهبی، اعیاد و مناسبتهای مختلف خود آزاد بوده و با هیچ مانعی مواجه نشده اند.

وی ادامه داد: اقلیت های دینی اعم از مسیحی، ارمنی، زرتشتی و قومیت های دیگر جزء جدایی ناپذیر ایران اسلامی هستند، آنها همپای برادران مسلمان خود در تمامی صحنه ها نقش آفرینی کرده اند از مبارزات انقلابی گرفته تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا سازندگی کارنامه درخشانی خلق کرده اند.

بت کلیا یادآور شد: جامعه آشوری با تقدیم شهدای بی شمار، وفاداری خود را به انقلاب و نظام ثابت کرده است.

وی ادامه داد: دشمنان برای تفرقه افکنی میان اقوام مختلف و تسلط بر ذهن اقلیت های دینی با تهیه گزارشهای دروغین تلاش می کنند وحدت ملت ایران را برهم بزنند.

این نماینده مجلس با اشاره به تلاش غرب در ایران هراسی و تحریف آنچه در ایران می گذرد اظهار کرد: این ادعاهای واهی همیشه علیه ایران وجود داشته، چرا که ملت ایران می خواهد آزاد زندگی کند و زیربار خواسته های قدرت های مستکبر و امپریالیسم نرود.

بت کلیا افزود: در حال حاضر اقلیت های دینی رسمی کشور نه تنها هیچ مشکلی از نظر برگزاری آداب مذهبی خود ندارند، بلکه قانون اساسی کشور امتیازاتی برای آنها از جنبه های گوناگون از جمله حقوق شهروندی و حقوق دینی مذهبی در نظر گرفته است.

وی با استناد به مصوبه های قانون اساسی مبنی بر آزادی بیان و عمل گفت: در قبل و بعد از انقلاب اسلامی مصوبه هایی در مجلس به ثبت رسیده که از آن جمله مصوبه ای در راستای تفویض احکام شرع است که در آن اقلیت های دینی در انجام امور دینی خود می توانند طبق شریعت متبوع خود عمل کنند.

بت کلیا با اشاره به قوانین کشورهای اروپایی و منطقه و نحوه برخورد آنها با اقلیت های مذهبی افزود: اقلیت های دینی در کشورهای اروپایی و کشورهای منطقه ای هیچکدام از آزادی بیان و عمل به منظور انجام فرائض دینی خود برخوردار نیستند اما در ایران اسلامی از آزادی و آرامش شایسته ای برخوردارند.

وی با بیان اینکه اقلیت های مذهبی در ایران در وهله اول عضوی از جامعه ایرانی محسوب می شوند اظهار کرد: آبا و اجداد ما بیش از دو هزار سال است که در ایران زندگی می کنند، پس نباید معیار سنجش آن ها صرفا دین باشد.

بت کلیا اضافه کرد: وجود کلیساهای متعدد در ایران و حتی در دور افتاده ترین روستاها و حراست برخی از آنها توسط برادران مسلمان نشانه برخورداری کامل اقلیتهای دینی از آزادی و امنیت است.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان افزود: تنها کشوری که قانون اساسی آن برای اقلیت های مذهبی آزادی و اختیار زیادی قائل است ایران است.

8135/581
کد N183927

وبگردی