آفتاب

راهپیمایی سوری های مقیم اروپا در حمایت از بشار اسد

راهپیمایی سوری های مقیم اروپا در حمایت از بشار اسد

تهران – ایرنا – شمار زیادی از اعضای جامعه سوری های مقیم فرانسه، لهستان و روسیه به منظور حمایت از ملت، رهبری بشار اسد و ارتش سوریه در مقابل گروه های تروریستی و توطئه گران غربی راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در راهپیمایی روز گذشته (شنبه) اعضای جامعه دانشجویان و سوری تبارهای مقیم ورشو پایتخت لهستان که پرچم سوریه را حمل می کردند در حمایت از کشورشان در مقابل تروریسم و قدردانی از فداکاری سربازان ارتش سوریه در دفاع از خاک کشورشان شعارهایی سردادند.

تظاهر کنندگان سوری ˈتوطئه شوم غربˈ علیه کشورشان که به نابودی زیرساخت ها و فشار مضاعف بر توان نظامی و اقتصادی سوریه منتهی شده است را محکوم کردند.

شرکت کنندگان همچنین با اشاره صریح به همدستی آمریکا، کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در این توطئه، خواستار مذاکره میان طرف های سوری در خاک کشورشان شدند.

طبق گزارش سانا، صدها فعال سوری و عرب ساکن فرانسه نیز با شرکت در تحصن در میدان ˈسن میشلˈ پاریس از ملت، ارتش و رهبری سوریه در مقابل توطئه گران حمایت کردند.

پس از آن که مقامات دولت فرانسه مانع از راهپیمایی این فعالان در خیابان های پاریس شدند، شرکت کنندگان تصمیم گرفتند در میدان مذکور تجمعی نشسته برگزار کنند.

شرکت کنندگان در این تجمع اقدامات گروه های مسلح تروریستی علیه ملت سوریه و نیز سیاست های فرانسه در حمایت از آن ها را به شدت محکوم کردند.

علاوه بر این، هزاران نفر نیز در مسکو پایتخت روسیه در حمایت از مواضع این کشور در پشتیبانی از ملت اوکراین و نیز در ارتباط با بحران سوریه راهپیمایی برگزار کردند.

این راهپیمایی با حضور گسترده دانشجویان و اعضای جامعه سوری های مقیم مسکو برگزار شد.

آمریکا ، غرب و برخی کشورهای عرب مرتجع در منطقه از حدود سه سال پیش با ارسال گروههای تروریستی تکفیری به سوریه و حمایت مالی و نظامی از آنها جنگ داخلی علیه دولت این کشور به راه انداختند اما ارتش سوریه تا کنون توانسته مقتدرانه آنها را شکست داده و به پیروزیهای خود ادامه دهد .

خاورم**9156**1586
کد N183694

وبگردی