آفتاب
یک مقام شبه جزیره کریمه:

سازمان امنیت وهمکاری اروپا برهمه پرسی کریمه نظارت می کند

سازمان امنیت وهمکاری اروپا برهمه پرسی کریمه نظارت می کند

تهران-ایرنا- یکی از مقام های شبه جزیره کریمه اعلام کرد، در میان ناظرانی که بر همه پرسی فردا ( یکشنبه) در این منطقه نظارت خواهند کرد، ناظرانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری صدای روسیه، رستم تمیرگالیف معاون نخست وزیر کریمه روز شنبه به پایگاه خبری اینترفاکس گفت: ناظرانی از سازمان امنیت و همکاری اروپا قرار است شنبه شب وارد کریمه شوند.

این مقام کریمه خاطر نشان کرد که ناظرانی از 23 کشور و همچنین اتحادیه اروپا و روسیه بر این همه پرسی نظارت خواهند داشت.

اعلام برگزاری همه پرسی در کریمه منجر به بروز تنش هایی میان غرب و روسیه شده است. غرب به شدت از تحریکات نظامی روسیه در کریمه انتقاد کرده اما مسکو اعلام داشت که فقط برای حفاظت از منافع اش در کریمه نیرو مستقر کرده است.

این در حالی است که وزیر امور خارجه لهستان در مصاحبه ای اعلام کرد که ممکن است مسکو روز دوشنبه هفته جاری به دلیل تحرکاتش در کریمه و تنش ها با غرب بر سر بحران اوکراین با تحریم هایی مواجه شود.

رادوسلاور سیکورسکی وزیر امور خارجه لهستان در مصاحبه با هفته نامه اتریشی پروفیل خاطر نشان کرد: ما در حال بحث در مورد چندین گزینه با اعضای اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم. اگر اوضاع این گونه پیش برود و همه پرسی تعیین شده در کریمه براساس اعلام قبلی انجام شود، ما لیستی از تحریم ها را در نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا ارائه خواهیم کرد.

مترجمام**9234**5981
کد N182947

وبگردی