آفتاب

ایجاد پل تبادل کالا میان ایران و تایلند بدون گذر از سایر کشور‌ها

ایجاد پل تبادل کالا میان ایران و تایلند بدون گذر از سایر کشور‌ها

همکاری‌های ممکن میان دو طرف و سرمایه گذاری تجار ایرانی در تایلند در زمینه توسعه صنعت تولید غذای حلال در این کشور،میتواند مسیر تایلند برای تبدیل شدن به «آشپزخانه جهان» را هموارتر سازد.

براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران رقم مبادلات ایران و تایلند در سال 2012 میلادی، حدود 324 میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایلنا، محمد حسین برخوردار، رئیس مجمع واردات در نشست تخصصی مجمع واردات با «ادیسودج سوکسوستی»سفیر تایلند در تهران و «سراوود چانکو»رایزن بازرگانی که روز گذشته در محل سفارت تایلند انجام شد در خصوص بررسی راهکارهای گسترش تبادلات تجاری و سرمایه گذاری های مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد حسین برخوردار، رئیس مجمع واردات در این رابطه اظهار داشت:در این نشست تخصصی،موضوع گسترش همکاری های بانکی بمنظور سهیل تراکنش های مالی بازرگانان دو طرف،بعنوان پیش شرط اولیه برای توسعه روابط تجاری شناخته شد.
وی ادامه داد:وسعت همکاری های ممکن میان دو طرف و سرمایه گذاری تجار ایرانی در تایلند در زمینه توسعه صنعت تولید غذای حلال در این کشور،میتواند مسیر تایلند برای تبدیل شدن به «آشپزخانه جهان» را هموارتر سازد.

برخوردار  خاطر نشان کرد:همکاری های مشترک تنها زمانی میتواند پایدار بماند که بر پایه مزیتهای تجاری دوطرف بنا شده باشد و خوشبختانه در این رابطه طرفین ایرانی و تایلندی اتفاق نظر دارند.

در ادامه «ادیسودج سوکسوستی»سفیر تایلند در ایران، روابط خوب و دیرینه تهران و بانکوک را یادآور شد و برآمادگی کشور متبوعش جهت گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران مجددا تاکید کرد.

وی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان اقتصادی و بازرگانی در دو کشور برای توسعه و گسترش همکاری‌های تجاری اظهار داشت: تنوع محصولات تولیدی، صنعتی و کشاورزی در دو کشور فرصت‌های فراوانی برای افزایش سطح حجم همکاری‌های اقتصادی فراهم خواهد کرد.

سفیر تایلند در تهران ضمن یاداوری این موضوع که ایران یکی از بزرگترین شرکای تجاری تایلند در منطقه است ادامه داد: کشورهای مالزی، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار(برمه) وکامبوج عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا هستند و این اتحادیه امروز با احتساب جمعیت 600 میلیون نفری میتواند بازار ارزشمندی برای تجار ایرانی باشد و در این میان تایلند میتوانند بهترین شرایط را برای تجار ایرانی فراهم سازد

«سراوود چانکو»رایزن بازرگانی تایلند در ایران نیز ضمن اعلام آمادگی تایلند برای سرمایه گذاری های مشترک تصریح کرد: ایجاد پل مستقیم برای تبادلات تجاری،بدون گذر از سایر کشورها،میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای تسهیل تجارت میان دو کشور باشد.

وی ادامه داد: نقش بخش‌های خصوصی در دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی میان ایران و تایلند بسیار مهم است.مجمع واردات بعنوان پارلمان واردکنندگان بخش خصوصی و کمیسیونهای آن میتواند مقدمه ساز ایجاد تحول عظیم در روابط تجاری دو کشور باشد

گفتنی است براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران رقم مبادلات ایران و تایلند در سال 2012 میلادی، حدود 324 میلیون دلار بوده است.

کد N182602

وبگردی