آفتاب
فلاحی‌باباجان در نطق میان دستور:

دولت اقشار ضعیف را مورد توجه ویژه قرار دهد

دولت اقشار ضعیف را مورد توجه ویژه قرار دهد

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از رئیس‌جمهور می خواهم نسبت به تقویت تخصصی تیم مذاکره کننده هسته‌ای اقدام کند، ادامه داد: از وی می‌خواهم تا اجازه ندهد دستاوردهای نظام اسلامی مورد بی توجهی قرار گیرد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با درخواست از دولت اظهار کرد: دولت در تدابیر خود، ‌قشر ضعیف به خصوص کشاورزان، قالی بافان،‌ کارگران و فرهنگیان را مورد توجه وی‍ژه خود قرار دهد و نگذارد افزایش 25درصدی خدمات در سال 93 این اقشار را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس فلاحی باباجان در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی،‌ با اظهار تأسف از اظهارات ناشیانه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد که بر اساس اطلاعات احساسی و سیاسی چند بچه منافق و صهیونیست عقده‌ای تهیه شده است،‌ گفت: ضمن اعلام حمایت از دولت دکتر روحانی از وی می خواهم حافظ انقلاب اسلامی و ارزش های والای آن باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از رئیس‌جمهور می خواهم نسبت به تقویت تخصصی تیم مذاکره کننده هسته‌ای اقدام کند، ادامه داد: از وی می‌خواهم تا اجازه ندهد دستاوردهای نظام اسلامی مورد بی توجهی قرار گیرد.

وی با اشاره به شعار دولت یازدهم مبنی بر تدبیر و امید، افزود: از دولت می خواهم در تدابیر خود، ‌قشر ضعیف به خصوص کشاورزان، قالی بافان،‌ کارگران و فرهنگیان را مورد توجه وی‍ژه خود قرار دهد و نگذارد افزایش 25درصدی خدمات در سال 93 این اقشار را تحت فشار قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه از دولت یازدهم تقاضا دارم تا نسبت به پرداخت وام کم بهره به کشاورزان منطقه آذربایجان به خصوص گندم کاران مساعدت کند،‌‌گفت: دولت همچنین باید نسبت به ازدواج جوانان، راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش اهر و هریس و ثبت جهانی آن و همچنین تعیین تکلیف قبول شدگان آزمون استخدامی استانداری آذربایجان شرقی در سال های 90 و 91، توجه به کارگران مخابرات روستایی و احیای دریاچه ارومیه که به خواسته ملت ایران تبدیل شده، ‌برنامه ریزی و توجه خاص داشته باشد.

وی با اشاره به گذشت دو سال از زلزله آذربایجان و عدم توجه کافی به مشکلات باقی مانده از آن، تصریح کرد: دولت باید در پرداخت تسهیلات به 13 مورد باقی مانده بنیاد مسکن تسریع کند. همچنین با توجه به عدم توانایی روستاییان در بازپرداخت تسهیلات مسکن، این قشر مورد بخشش کریمانه دولت تدبیر و امید قرار گیرند.

فلاحی باباجان با یادآوری تخریب زیرساخت‌ها در زلزله دو سال قبل آذربایجان، گفت: توجه دولت باید به مدارس و مساجد ویران شده و اتمام طرح های هادی ناقص روستاها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه هنوز بیمه زلزله زدگان ایثارگر اهر و هریس علی رغم پیگیری ها و کسب امضاهای لازم، پرداخت نشده، ‌ادامه داد: بیمارستان هریس همچنان در یک مدرسه مستقر است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به چشم امید 15میلیون مستضعف به مسکن مهر، ‌از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمایت از این پروژه و نیز آسفالت جاده اهر هریس تبریز، تأسیس پل ها و جاده های روستایی و ایجاد راه آهن تبریز اهر هریس دقت کافی داشته باشد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به درخواستش از وزیر نیرو نسبت به تکمیل پروژه های تکمیل یا احداث سد در روستاهای این شهرستان‌ها، ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی نیز نسبت به تأمین آب کشاورزی روستاهای این منطقه اقدام عاجل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین ضمن درخواست از وزیر کشور برای ایجاد استانداری ارسباران و فرمانداری ویژه اهر و تشکیل بخشداری های جدید در این شهرستان و تبدیل چند روستای منطقه به شهر، از رئیس سازمان صداوسیما خواست تا نسبت به تأسیس رادیو ارسباران،‌ مطالعات لازم را به عمل آورد.

فلاحی باباجان از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواست تا ضمن توجه به دانشگاه های آزاد اهر و هریس، از آسیب رسیدن به جایگاه علمی منطقه و استان در سایه سیاسی کاری جلوگیری کند.

کد N182497

وبگردی