آفتاب
وزیر امو زنان پاکستان در دیدار با مولاوردی:

انقلاب اسلامی و ادبیات ایران منبع الهام مردم پاکستان است

انقلاب اسلامی و ادبیات ایران منبع الهام مردم پاکستان است

نیویورک، ایرنا - وزیر امور زنان و خانواده پاکستان در دیدار با معاون رییس جمهوری اسلامی ایران گفت : انقلاب اسلامی ایران و ادبیات کهن این کشور منبع الهام مردم پاکستان است.

به گزارش ایرنا بریزت ظفر الله خان در دیدار با شهیندخت مولاوردی که در حاشیه پنجاه و هشتمین نشست کمیسیون مقام زن در مقر اصلی سازمان ملل برگزار شد، اظهار داشت که حافظ، سعدی، خیام، شریعتی شخصیت های مهم و محبوب پاکستان هستند به ویژه مردم خیلی تحت تاثیر امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

وی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین مردم ایران و پاکستان اظهار داشت می توانیم درعرصه های بین المللی مواضع مشترک خود را در خصوص توانمند سازی زنان و ارتقا جایگاه آنان را تقویت کنیم.

وزیر امور زنان و خانواده پاکستان با شاره سخنرانی مولاوردی در کمیسیون مقام زن در سازمان ملل افزود : ازپیشرفت های علمی،فرهنگی و آموزشی جامعه زنان تحت تاثیر قرار گرفتم و متاثر شدم زمانی که اشاره داشتید تحریم های بر زنان، کودکان و بیماران تاثیر منفی داشته است هر چند شما از این تربیون این مطلب را به گوش جهانیان رسانید.

معاون رییس جمهوری کشورمان در امور زنان و خانواده با ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر امور زنان و خانواده کشور پاکستان و معاونین وی ، اظهار امیدواری کرد که این گونه ملاقات ها به شناخت بیشتر از جوامع زنان دو کشور و همچنین گسترش همکاریها در بخش های اجتماعی و مدنی تاکید کرد.

شهیندخت مولاوردی افزود : خرسندیم که در فضای ایجاد شده بعد از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روابط خارجی دولت

بر اساس تعامل و احترام متقابل با سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان منطقه با جدیت بیشتری پیگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید جوامع خود را به سمت الگوهای غربی سوق داد، تصریح کرد باید باورهای غلط در جامعه را اصلاح کنیم و الگوی زن مسلمان را به نسل های جدید بشناسانیم.

اروپام 1908
کد N179742

وبگردی