آفتاب

حسینی: حامیان صهیونیسم‌ ژست مسلمانی نگیرند

حسینی: حامیان صهیونیسم‌ ژست مسلمانی نگیرند

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توافق‌هایی که باعث ذلت و خواری مسلمانان شود باید نفی گردد زیرا وابستگی باعث عقب‌ماندگی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سیدمحمد حسینی که در همایش بین‌المللی نقش دنیای اسلامی در هندسه قدرت جهانی حضور داشت در نشست تخصصی حاشیه این همایش گفت: بعد از جنگ سرد آمریکا برای حاکم کردن نظام تک قطبی در جهان به توفیقی نرسید.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی دشمن‌شناسی اهمیت زیادی برای مسلمانان دارد، گفت: از آن جا که دشمنان از شیوه‌های مختلفی برای مبارزه با اسلام استفاده می‌کنند، لازم است تا مسلمانان نسبت به این ابزار و شیوه‌ها واقف باشند زیرا آنها از روش‌هایی مانند صلح، ‌دوستی، حقوق بشر و آموزش دموکراسی که شعارهایی بسیار زیبا و فریبنده هستند وارد می‌شوند.

حسینی ادامه داد: آمریکا‌یی‌ها و غرب حتی دخالت در سایر کشورها را مبارزه با استبداد قلمداد می‌کنند آنها حتی از رسانه‌ها و هنر نیز برای نشان دادن پیروزی‌های خود بهره‌ می‌گیرند.

وی با تاکید بر شکست خوردن طرح‌های آمریکا در منطقه خاطر نشان کرد: طرح‌های آمریکا در منطقه چه از نظر تئوری و چه از نظر عملی به مشکل خورده است و حنای لیبرال دموکراسی دیگر رنگ باخته و جاذبه گذشته‌اش را از دست داده است.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امروز به دلیل دخالت‌های آمریکا در منطقه و جهان نفرت از آمریکا در بین مسلمانان و آزادگان مشهود است.

حسینی گفت: بهره‌گیری از مجامع جهانی حتی سازمان ملل که در اختیار غرب و آمریکا است می‌تواند به شناخت روحیه دشمن که همیشه دنبال منافع خود است کمک کند.

وی با بیان اینکه آمریکا خود را معادل کل جهان قلمداد می‌کند، افزود: با وجود این زیاده‌خواهی‌ها و قدرت‌نمایی‌ها شاهد ضعف‌های بسیار آنها برای غلبه بر جهان هستیم ولی باید بگویم خودباوری یکی از مهمترین قدرت‌های مسلمانان است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: جامعه مسلمانان جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون نفر را شامل می‌شود و همین امر نماد قدرت مسلمین است. علاوه بر این گرایش غربی‌ها به دین اسلام یکی از مهمترین نکاتی است که غرب را نگران می‌کند زیرا طبق پیش‌بینی‌ها در دهه آینده اسلام یکی از قدرتمندترین ادیان در غرب خواهد شد.

حسینی در پایان تاکید کرد: توافق‌هایی که باعث ذلت و خواری مسلمانان می‌شود باید نفی گردد زیرا وابستگی باعث عقب‌ماندگی آنها می‌شود. البته اگر این توافق‌ها براساس عزت،‌مصلحت و حکمت باشد ایرادی ندارد ولی کسانی که از صهیونیسم‌ها حمایت می‌کنند نمی‌توانند ژست مسلمانی بگیرند.

انتهای پیام

کد N177142

وبگردی